عصر خودرو

مذاکرات گمرکی ایران و روسیه

عصر بازار- مذاکرات کار گروه صنعت معدن و تجارت و گمرک کمیسیون مشترک ایران و روسیه در حوزه امور گمرکی و تجاری به جمع بندی رسید.

مذاکرات گمرکی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، با توجه به نتایج حاصله از چهارمین کار گروه همکاری صنعتی و تجاری دو کشور که در آبان ماه در سال جاری در آستاراخان روسیه تشکیل شده بود ، طرفین بر اجرای پروژه های مشترک تاکید کردند و همچنین تفاهم شد، پنجمین نشست در آبان ماه سال آینده (اکتبر 2018) در تهران برگزار شود.

    بر این اساس طرفین آمادگی خود را برای ایجاد مراکز تجاری و فروش و بازاریابی در شهرهای یکدیگر اعلام کردند. طرف روسی مسئله امکان تخصص فضای مناسب را برای ایجاد مرکز تجاری در شهر مسکو بررسی خواهد کرد.

    همچنین به منظور تسهیل در استفاده از پروتکل سبز گمرکی طرفین توافق کردند فهرست اشخاص دارای ریسک پایین تخلفات گمرکی را دراختیار یکدیگر قرار دهند. همچنین به منظور پیگیری و تسهیل در امور گمرکی و به پیشنهاد گمرک ایران در خصوص اعزام رایزن گمرکی به روسیه، طرف روسی این در خواست را بررسی و در اولین فرصت ممکن مراتب را اعلام می کند. مسئولیت کمیته صنعت معدن و تجارت و گمرک  چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه بر عهده مهندس کاخکی مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران بوده است.

    مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک‌ کشورمان که همراه دکتر کرباسیان و هیئت همراه جهت شرکت در اجلاس چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک در روسیه بسر می برد در حاشیه این اجلاس با مقامات گمرک روسیه دیدار کرد، در این دیدار ضمن طرح مشکلات صادرکنندگان سیمان بر ادامه همکاری های مشترک تاکید شد که با توجه به اهمیت حل سریع مشکلات گمرکی تقاضای پذیرش رایزن امور گمرکی در روسیه مطرح و مورد موافقت گمرک روسیه جهت طرح در سند پایانی قرار گرفت.

    افزون بر این، به منظور سهولت در استفاده از تسهیلات کریدور سبز مقرر شد طرفین فهرست اشخاص دارای ریسک پایین در تخلفات گمرکی را تبادل کنند. شایان ذکر است  موانع فنی تبادل اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس و تشکیل گروه مجازی فیمابین گمرک ایران و گروه روسیه با همکاری دفاتر فناوری اطلاعات طرفین و پژوهشکده کاربردی دانشگاه تهران بر طرف و آزمایش تبادل اطلاعات با موفقیت به اتمام رسیده است.

    برچسب ها