عصر خودرو

عضو انجمن فولاد ایران :

افزایش ۱۵۰ درصدی صادرات فولاد

عصر بازار- دنیانور افزود: پس از برجام مسیر نقل و انتقال بانکی در معاملات فولاد باز شد و بر همین اساس در دو سال گذشته به ترتیب ۱۵۰ تا ۱۰۰ درصد صادرات فولادمان افزایش پیدا کرد.

افزایش ۱۵۰ درصدی صادرات فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، دنیانور مدیرعامل فولاد جنوب در خصوص وضعیت فولاد گفت: خوشبختانه صادرات فولاد در دو سال گذشته رونق خوبی داشته است که این امر به سبب توافق هسته‌ای است.

    وی افزود: مشکل ما تا پیش از این عدم نقل و انتقال پول بود ما مشتریان خوبی در اروپا داشتیم و آنها نیز از کیفیت کار ما راضی بودند اما چون در معامله فولادی عدد بزرگ است باید تبادل‌ها از طریق سیستم بانکی صورت بگیرد اما تا پیش از برجام ما تحریم بودیم و این امکان وجود نداشت.

    دنیانور افزود: پس از برجام مسیر نقل و انتقال بانکی در معاملات فولاد باز شد و همین امر سبب شد که در دو سال گذشته ما به ترتیب 150 تا 100 درصد صادرات فولادمان افزایش پیدا کند.

    وی تصریح کرد: اکنون اصلی ترین صادرکنندگان ما به اروپا، فولاد خوزستان ، هرمزگان و مبارکه است. این در حالی است که تولید سالیانه ما نزدیک به 22 تن است البته حوزه فولاد بسیار وسیع است و ما تولید کننده همه محصولات فولادی نیستیم به همین سبب سالانه نزدیک به  2.5میلیون تن نیز واردات داریم که شامل ورق‌های کمتر از 2 میلیمتر و تیرآهن‌های H بزرگ است.

    وی در خصوص وضعیت آینده فولاد کشور گفت: اصلی‌ترین برنامه ما حفظ بازارهای صادراتی است الان اروپا و شرق آسیا مشتریان اصلی ما هستند. بازار فولاد اروپا نزدیک به 400 میلیون تن در سال نقل و انتقال دارد که اگر ما بتوانیم همین وضعیت امروز را حفظ کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

    برچسب ها