عصر خودرو

از روز شنبه؛

معاملات ثانویه صندوق طلای «زر» در بورس کالا آغاز می شود

عصر بازار- نماد معاملاتی دومین صندوق طلای بازار سرمایه کشور بعد از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و هماهنگی انجام شده با بورس کالای ایران، از روز شنبه ۱۹ اسفندماه جهت انجام معاملات ثانویه بازگشایی می شود.

معاملات ثانویه صندوق طلای «زر» در بورس کالا آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، صندوق سرمایه‌ گذاری زرافشان امید ایرانیان که به عنوان دومین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور در مهر ماه سال جاری در بورس کالا پذیره نویسی شد، از سازمان بورس اوراق بهادار تهران مجوز فعالیت گرفت و معاملات ثانویه این صندوق از روز شنبه مورخ 19 اسفندماه 1396 آغاز می شود.
    پذیره‌ نویسی این صندوق که از تاریخ 22 الی 26 مهر ماه امسال آغاز شد، با استقبال چشمگیر سرمایه ‌گذاران مواجه شد؛ به طوری که در 5 روز مهلت تعیین شده برای پذیره‌نویسی، بیش از 120 میلیارد ریال از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد و بیش از 500 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی در آن سرمایه گذاری کردند.
    به این ترتیب بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نماد معاملاتی"زر" به عنوان دومین صندوق کالایی قابل معامله مبتنی بر سکه طلا در بازار سرمایه از روز شنبه در سامانه معاملات بازگشایی شده و آماده انجام معاملات ثانویه خواهد شد. معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری این صندوق از ساعت 8:30 تا ساعت 15:30 روزهای شنبه تا چهارشنبه بدون حد نوسان قیمت انجام می شود.
    از آنجایی که صندوق سرمایه‌ گذاری زرافشان امید ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالا (ETC) است، خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیز قابل انجام است و خالص ارزش دارایی‌های (NAV) آن هر دو دقیقه یک بار بر اساس ارزش دارایی صندوق به‌روزرسانی می‌شود.
    تأمین سرمایه امید ایرانیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.
    صندوق سرمایه‌ گذاری زرافشان امید ایرانیان علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها