عصر خودرو

افزایش سهم آمریکا از بازار انرژی هند

عصر بازار- پایگاه خبری 'فوربس' روز سه شنبه، نوشت: آمریکا پس از صدور نفت به هند اکنون در نظر دارد سهم خود از بازار انرژی این کشور را با فرستادن یک محموله گاز مایع طبیعی افزایش داده و به یک همکار ثابت برای دهلی نو تبدیل شود.

افزایش سهم آمریکا از بازار انرژی هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مقامات هندی اعلام کردند: دهلی نو به زودی اولین محموله گاز طبیعی خود را از آمریکا، شش ماه پس از دریافت اولین محموله نفتی از این کشور وارد خواهد کرد.
    شرکت دولتی گاز طبیعی هند (گیل) که این محموله گازی را از آمریکا خریداری و اعلام کرد که این واردات بر اساس توافقنامه بیست ساله خرید و فروش نفت و گاز میان هند و آمریکا انجام شده است.
    'چنییر انرژی' یکی از شرکت های بزرگ صادر کننده گاز آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که اولین محموله گاز طبیعی این شرکت از ترمینال 'سباین پس' در لویزیانا به هند صادر خواهد شد.
    توافقنامه خرید و فروش نفت و گاز در ماه دسامبر سال 2011 میان هند و آمریکا امضا شد. بر اساس این توافقنامه ، هند سالانه 3.5 میلیون تن گاز ال ان جی از آمریکا خریداری خواهد کرد.
    جک فوسکو رئیس این شرکت آمریکایی ارسال این محموله را آغاز یک رابطه بسیار خوب با شرکت چنییر انرژی و مشتری نفتی آن در هند دانست و گفت: هند همچنان یک بازار مهم برای گاز ال ان جی است. ما امیدوار به همکاری سازنده با این کشور در دهه های آینده هستیم.
    بی سی تریپاتی رئیس شرکت دولتی گاز طبیعی هند (گیل) نیز گفت: با آغاز صادرات گاز آمریکا به هند، شرکت گیل دارای گزینه های بهتری برای تامین انرژی خود در مناطق مختلف جهان خواهد بود.
    بری ورتینگتون مدیر اجرایی انجمن انرژی ایالات متحده آمریکا گفت: صادرات گاز به هند اقدامی مهم است زیرا هند به عنوان سومین مصرف کننده انرژی در جهان درصدد تامین امنیت انرژی خود است. با افزایش احتمالی 30 درصدی در تقاضای انرژی در جهان، کشور ها به دنبال حفظ منابع خود هستند.
    اولین محموله 1.6 میلیون بشکه نفت خام آمریکا در ماه اکتبر سال 2017 وارد بندر پرادیپ واقع در ایالت اودیسا در جنوب هند شد.
    شرکت های ملی و خصوصی هند حدود 5 میلیارد دلار در سهام شیل ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری کرده اند. این شرکت ها همچنین برای واردات سالانه 5.8 میلیون تن گاز مایع طبیعی با آمریکا قرارداد بسته اند.
    هند عقیده دارد که واردات نفت خام از آمریکا گزینه ارزانتری برای این کشور در مقابل تامین کنندگان سنتی نفت هند یعنی کشور های عضو اوپک است.
    هند به همراه چند کشور آسیایی از جمله کره جنوبی، ژاپن و چین پس از آنکه اوپک برای بالابردن قیمت نفت، تولید این محصول را کاهش داد تصمیم گرفتند نفت خام را از آمریکا خریداری کنند.
    هند پیش از این اعلام کرده بود که به دنبال گسترش منابع تامین نفت خود در جهان است.
    هم اکنون صادر کنندگان بزرگ نفت خام به هند شامل کشور های عراق، عربستان سعودی و ایران می شوند.
    هند سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت در جهان است. این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو