عصر خودرو

واگذاری سهام دو شرکت دولتی در روز جاری

عصر بازار- بلوک ۱۹ درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران و بلوک ۱۶.۶۷ درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان امروز توسط سازمان خصوصی سازی در بورس و فرابورس عرضه می شود.

واگذاری سهام دو شرکت دولتی در روز جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، تعداد یک میلیارد و 15 میلیون و 536 هزار و 387 سهم معادل 19.53 درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران امروز (سه‌شنبه) توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار عرضه ‌می‌کند.

    بر اساس این گزارش این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 2000 ریال به وکالت از سوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت یکجا و تجمیعی روی میز فروش برود.

    همچنین این بلوک 19.53 درصدی سهام شرکت آلومینیوم ایران به‌صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط 4 سال برای این عرضه اطلاع‌رسانی شده بود که خریدار در صورت انجام این واگذاری باید در مدت 9 روز کاری پس از قطعیت معامله، وجه نقد آن را پرداخت و بقیه را طی اقساط شش ماهه به حساب خصوصی سازی واریز می‌کرد.

    این گزارش می‌افزاید: تعداد 5 میلیارد و 530 میلیون و 671 هزار و 12 سهم شرکت ذوب آهن اصفهان نیز امروز به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود.

    این بلوک شامل 16.67 درصدی سهام «ذوب» بوده که قرار است به قیمت پایه هر سهم 750 ریال با شرایط 10 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله با نرخ سود 13 درصد در فرابورس ایران واگذار شود.

    گفتنی است بلوک 16.67 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان پیش‌تر نیز در سالجاری، چندین بار توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده که خریداران اقبالی به آن نشان نداده‌اند.

    برچسب ها