عصر خودرو

خیز بانک‌های چینی برای تصاحب بزرگترین منطقه آزاد مالی جهان

عصر بازار- چهار بانک بزرگ چینی با افزایش دارایی‌های خود به بیش از ۳۳ میلیارد دلار به دنبال فتح بزرگ ترین منطقه آزاد مالی جهان در خاورمیانه هستند.

خیز بانک‌های چینی برای تصاحب بزرگترین منطقه آزاد مالی جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، مقامات محلی چین اعلام کردند که 4 بانک بزرگ این کشور ارزش دارایی های خود را در خاورمیانه افزایش داده اند. در همین حال، دارایی 4 بانک بزرگ چینی در سال 2014 میلادی در خاورمیانه از 11 میلیارد دلار به 33 میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2017 میلادی افزایش پیدا کرد.

    در پایان سه ماه سوم سال 2017 میلادی، 4 بانک بزرگ چین یعنی بانک صنعتی و تجاری چین (بزرگترین بانک چین به لحظ دارایی)، بانک احداث چین، بانک کشاورزی چین و بانک چین، 22 درصد از مجموع دارایی های خود را در مرکز مالی بین المللی دوبی ثبت کرده اند. البته در این مرکز 180 بانک و 195 شرکت مدیریت دارایی از نقاط مختلف جهان فعالیت دارند.

    بر همین اساس، 2 بانک چینی اعلام علاقمندی برای ایجاد شعبه در بزرگ ترین منطقه آزاد مالی جهان کرده اند. بانک های چینی از موقعیت استراتژیک مرکز مالی بین المللی دوبی در راستای پروژه کریدور جنوب-جنوب سود می برند. 

    همچنین چین در سال 2014 میلادی بزرگترین شریک تجاری دبی عنوان گرفت و در حال حاضر تقریبا 300 هزار نفر چینی در امارت متحده عربی زندگی می کنند؛ ضمن اینکه بیش از 4 هزار کسب و کار توسط چینی ها در امارات راه اندازی شده است.

    بر پایه این گزارش، تعداد شرکت های مالی ثبت شده در مرکز مالی بین المللی دوبی در سال 2017 میلادی با 6 درصد رشد به 437 واحد رسید که از این تعداد 11 درصد آنها از کشورهای آسیای شرقی، 36 درصد از خاورمیانه، 33 درصد از اروپا و 10 درصد از آمریکا هستند.

    برچسب ها