عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران:

نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود

عصر بازار-وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با وزراء عراقی با اشاره به سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهور به عراق گفت: امیدواریم در این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم شود.

نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، محمد شریعتمداری در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی عراق گفت: حل مشکل تعاملات بانکی یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور است.

    وی افزود: با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مساله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور تاکید داریم، در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور 6 میلیارد دلار است که این رقم در شان دو کشور همسایه و مرز‌های گسترده‌های آن‌ها نیست.

    شریعتمداری ادامه داد: برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده‌تر در زمینه‌های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

    وی گفت: برای توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیات مشترک را داریم.

    همچنین خانم "آن نافع" وزیر مسکن و شهرسازی عراق از پیشنهاد تشکیل هیات مشترک استقبال کرد و گفت: در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت‌های ایرانی فعال درعراق و رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می‌کنیم.

    گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دوشنبه در راس هیاتی وارد عراق شد و در بدو ورود با وزیران برنامه ریزی و کار و امور اجتماعی عراق دیدار کرد.

    وی پیش از این با 'سلمان جمیلی' وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت و نیز 'محمد شیاع السودانی' وزیر صنایع و معادن عراق دیدار و گفت و گو کرد.

    طرفین در این دیدار‌ها جزییات مربوط به آخرین وضعیت همکاری‌ها و نیز زمینه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تجاری و صنعتی را بررسی کردند.

    در این دیدار‌ها مقرر شد کمیته‌های کارشناسی برای بررسی توافق‌های قبلی، به روزرسانی و ارائه پیشنهادات مناسب جهت توسعه همکاری‌ها در طول این سفر فعال باشند و نتیجه را تا روز چهارشنبه برای طرح در نشست‌های دو جانبه درجریان سفر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد ارائه کنند.

    برچسب ها