عصر خودرو

ایران، قطر و روسیه عرضه کنندگان کلیدی گاز در جهان هستند

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله رکوردزنی اوپک در پایبندی به توافق کاهش تولید نفت، توقف فعالیت بزرگترین میدان نفت لیبی و معرفی ایران، قطر و روسیه به عنوان عرضه کنندگان کلیدی گاز جهان است.

ایران، قطر و روسیه عرضه کنندگان کلیدی گاز در جهان هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری گالف تایمز در گزارشی به نقل از «یوری سنتیورین»، دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) گزارش داد که کشورهای عضو این مجمع، همچنان به عنوان مطمئن ترین منابع عرضه گاز در بازار جهانی باقی خواهند ماند.
    سنتیورین گفت: در میان مدت، انتظار داریم که کشورهای قطر، روسیه و ایران همچنان نقش اساسی خود را در افزایش صادرات گاز حفظ کنند.
    وی ادامه داد: ایران برنامه مهمی برای توسعه ظرفیت های صنعت بالادستی خود آغاز کرده است و معتقدیم ایران در میان مدت امکان افزایش صادرات به ویژه از طریق اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز به پاکستان را دارد.

    ** رکوردزنی اوپک در پایبندی توافق کاهش تولید نفت
    به گزارش بلومبرگ، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه فوریه، در پی تعمیر یک میدان نفتی در امارات و ادامه کاهش تولید ونزوئلا، به پایین ترین رقم در 10 ماه اخیر رسید.
    براساس بررسی های جدید بلومبرگ از تحلیلگران، شرکت های نفتی و آمارهای رسیده از رصد کشتی ها؛ تولید نفت 14 کشور عضو اوپک در ماه فوریه با 80 هزار بشکه کاهش، به 32 میلیون و 280 هزار بشکه در روز رسید که پایین ترین میزان از آوریل 2017 میلادی با رقم 31 میلیون و 890 هزار بشکه در روز محسوب می شود.

    ** فعالیت بزرگ ترین میدان نفت لیبی متوقف شد
    به گزارش رویترز، میدان الشراره لیبی در پی اعتراض یک مزرعه دار محلی به بهانه آلودگی در نزدیکی خط لوله نفتی که از کنار زمینش عبور می کند و بستن شیر آن، تعطیل شد.
    این در حالی است که فعالیت میدان الفیل نیز یک هفته پیش از آن متوقف شده بود.
    ظرفیت تولید نفت میدان شراره 340 هزار بشکه در روز است اما 308 هزار بشکه در روز از آن برداشت می شود که این میزان یک چهارم تولید نفت لیبی به عنوان یکی از اعضای اوپک را شامل می شود.

    **عراق بودجه 2018 را بر مبنای نفت 46 دلاری تنظیم کرد
    به گزارش رویترز، مجلس عراق بودجه 88 میلیارد دلاری سال 2018 این کشور را بر مبنای نفت 46 دلاری تنظیم کرد و فرض بر این شد که صادرات نفت این کشور روزانه سه میلیون و 800 هزار بشکه باشد.
    به گفته برخی نمایندگان مجلس عراق، سهم اقلیم کردستان عراق در رقم پیش‌بینی شده برای صادرات روزانه نفت، 250 هزار بشکه در روز است.

    برچسب ها