عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد:

عرضه موفق اولین گواهی سپرده کالایی صنعت پتروشیمی در بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: اولین محموله گواهی سپرده کالایی با هماهنگی بورس با موفقیت عرضه و به فروش رسید.

عرضه موفق اولین گواهی سپرده کالایی صنعت پتروشیمی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، مهدی شریفی نیک نفس گفت: اولین محموله گواهی سپرده کالایی با هماهنگی شرکت بورس کالای ایران با موفقیت عرضه و به فروش رسید.

    بر این اساس شرکت بازرگانی پتروشیمی همراستا با سیاست گذاری های بورس کالا و در جهت تامین نیاز صنایع تکمیلی مبادرت به در اختیار گذاشتن کلیه امکانات لجستیکی این شرکت در تهران با هماهنگی بورس کالا به عنوان سپرده کالایی کرد که اولین محموله آن به خریداران متقاضی از طریق بورس عرضه شد.

    این اقدام برای اولین بار در بورس کالا و برای محصولات پتروشیمی انجام شد که امید است با هماهنگی بورس کالای ایران و مجتمع های پتروشیمی ضمن همراهی با طرح مذکور، شرایط لازم جهت هرچه مناسب تر شدن عرضه محصولات پتروشیمی و تامین نیاز صنایع کوچک فراهم شود.

    بر اساس این گزارش در روز گذشته اولین گواهی سپرده کالایی در صنعت پتروشیمی برای محصول پلی اتیلن سنگین بادی BL3 تولیدی پتروشیمی جم با نماد «پتر9701ن01» در بورس کالای ایران معامله شد.

    به این ترتیب هر گواهی سپرده کالایی محصول پلی اتیلن سنگین بادی این مجتمع پتروشیمی به قیمت 56 هزار و 600 ریال مورد معامله قرار گرفت و 44 هزار گواهی معادل 44 هزار کیلوگرم (44تن) از این محصول در بازار دادوستد شد و ارزش معاملاتی بیش از دو میلیارد و 490 میلیون ریال را رقم زد.

    پتروشیمی جم اولین شرکتی است که به راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران کمک کرده است.

    برچسب ها