عصر خودرو

معاون وزیر صنعت خبر داد:

نامه وزارت صنعت به معادن برای عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا

عصر بازار- معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا، خوشامد می گوییم و طی نامه ای به معادن نیز حمایت خود نسبت به این اتفاق را اعلام کرده ایم.

نامه وزارت صنعت به معادن برای عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر، جعفر سرقینی در برنامه «روی خط بازار» شبکه رادیویی اقتصاد به لزوم عرضه سنگ آهن در بورس کالا اشاره کرد و گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا، خوشامد می گوییم و طی نامه ای به معادن نیز حمایت خود نسبت به این اتفاق را اعلام کرده ایم.

    معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: وزارتخانه مزبور تاکنون در زمینه قیمت گذاری سنگ آهن به خصوص در بخش خصوصی دخالتی نداشته و تنها در زمینه قیمت گذاری سه معدن نیمه دولتی یا به عبارتی وابسته به دولت نقش داشته است.

    به گفته سرقینی، تاکنون قیمت محصولات معدنی براساس درصدی از شمش فولاد اهواز تعیین می شد که ما نیز تمایل به کشف واقعی قیمت محصولات معدنی در بستر عرضه و تقاضا در بورس کالا را داریم.

    معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر کشف قیمت محصولات معدنی در بورس کالا بر پایه نرخ های جهانی افزود: استفاده از سازوکار بورس برای کشف واقعی قیمت سنگ آهن برای معادن یک اقدام میمون و مبارکی خواهد بود.

    وی همچنین از صادرات 16 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن طی 10 ماهه سال جاری خبرداد و گفت: ارزش این میزان صادرات 900 میلیون دلار بوده که از حیث ارزشی 44 درصد نسبت به صادرات 10 ماهه سال گذشته رشد را نشان می دهد.

    وی همچنین اظهارداشت: ارزش صادرات کنسانتره سنگ آهن در مدت مشابه سال گذشته 600 میلیون دلار بوده است.

    معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات کنسانتره سنگ آهن امسال 200 هزار تن به لحاظ وزنی کمتر از 10 ماهه سال قبل ولی به لحاظ ارزشی یک و نیم برابر نسبت به مدت مشابه بیشتر بوده است.سرقینی تصریح کرد: تنها نظارت بخش دولت بر قیمت گذاری محصولات سه معدن نیمه دولتی متعلق به سازمان ها و نهادهای دولتی است.وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت این محصولات بر اساس درصدی از شمش فولاد اهواز تعیین می شود.

    برچسب ها