عصر خودرو

وزیر خارجه کره‌جنوبی:

ایران شریک مهمی برای کره است

عصر بازار- وزیر امور خارجه کره جنوبی در حاشیه همایش روزنامه نگاران جهان در سئول درباره زمان عملیاتی شدن قراردادهای متعدد تجاری بین ایران و کره گفت: از جزییات این قراردادها آگاه نیستم، اما یقین دارم شرکت‌های کره‌ای زیادی مجری و مشتاق عملیاتی شدن این قراردادها هستند.

ایران شریک مهمی برای کره است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، خانم اچ. ای. کانگ کیونگ ها، وزیر امور خارجه کره جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا عنوان کرد: ایران شریک مهمی برای کره است. از زمانی که روابط دیپلماتیک بین ایران و کره شروع شده یعنی از سال ١٩٦٢ تاکنون، مردم بسیاری مشغول مبادله‌های اقتصادی بوده‌اند.

    وزیر خارجه کره جنوبی اظهار امیدواری کرد که قراردادهایی که پس از سفر رییس جمهور پیشین کره به ایران بسته شده، زمانی عملیاتی شود.

    نخستین روز همایش روزنامه‌نگاران جهان با حضور ٦٣ روزنامه‌نگار از ٤٧ کشور هم اکنون در سئول در حال برگزاری است.

    هم‌چنین به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزیر خارجه کره جنوبی در این همایش ابراز امیدواری کرد که سفر امروز (دوشنبه) نماینده ویژه کره جنوبی به کره شمالی بتواند طرف شمالی را به برگزاری مذاکرات با آمریکا ترغیب کند.

    وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد: اگرچه تماس مستقیمی میان نمایندگان آمریکا و کره شمالی در حاشیه مراسم المپیک به وجود نیامد اما ما می‌توانیم تایید کنیم که دو طرف به برگزاری مذاکرات مستقیم مشتاقند.

    "کانگ کیونگ ها" هم‌چنین اذعان کرد که بهبود روابط میان دو کره امری است که پیشرفت در آن را تنها باید پس از حل مسالمت آمیز مساله هسته‌ای کره شمالی دید که "این امر هم تنها با مذاکرات مستقیم پیونگ یانگ و واشنگتن امکان‌پذیر است."

    برچسب ها