عصر خودرو

رییس جمهور:

بانک مرکزی نظارت خود را بر بانک‌ها و موسسات مالی افزایش دهد

عصر بازار- رییس‌جمهور با اشاره به اینکه بانک‌ها یکی از پایه‌های اساسی تولید، اشتغال و رشد اقتصادی هستند،‌ گفت: ما در همه شاخص‌های اقتصادی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.

بانک مرکزی نظارت خود را بر بانک‌ها و موسسات مالی افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط حدود 500 هزار شغل خالص درست کرده‌ایم که این رقم بسیار بالایی است، اظهار کرد: اکنون 23 میلیون شاغل داریم.

    وی در ادامه افزود: ما در همه شاخص‌های اقتصادی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که بانک‌ها هم در این زمینه نقش اساسی داشته‌اند، نمی‌شود راجع به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی صحبت کنیم و بانک‌ها پایه اساسی آن نباشند. برای سال آینده ساخت 200 هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود که دولت قرار نیست خانه بسازد، بلکه زمین مجانی در اختیار توسعه‌گرها قرار می‌دهد، وام را بانک‌ها می‌دهند و شهرداری‌ها هم اقدامات زیربنایی و روبنایی را انجام می‌دهند. با اجرای طرح بازآفرینی شهرها و محلات، 280 هزار شغل ایجاد می‌شود.

    روحانی با بیان اینکه در یکی دو سال قبل نامهربانی‌ها و ناسپاسی‌ها نسبت به مدیران و مسئولان بانک‌ها انجام شد که اکثر آنها نادرست بود، بیان کرد: خدمات بانک‌ها فراموش شده است. من نمی‌گوییم بانک عیبی ندارد، اما اگر کار بزرگ بانک‌ها نبود،‌ مگر رشد اقتصادی و اشتغال حاصل می‌شد؟

    رییس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: اکنون روابط ما با دنیا بهتر شده است هر چند مطلوب و کامل نیست که دولت مصمم است این مسیر را ادامه دهد. دنیا هم باید اعتماد بیشتری به بانک‌های ما داشته باشد به همین منظور انضباط بانکی و ترازنامه شفاف لازم است. دولت سه لایحه برای مبارزه با پولشویی، مسائل مالی و تروریسم و اصلاح قوانین قبلی به مجلس داده‌ایم که تصویب این لوایح کمک می‌کند که دیدگاه جهانی نسبت به بانکداری و روند پولی و مالی ما بهبود یابد.

    وی از بانک مرکزی خواست نظارت خود را بر تمام بانک‌ها و موسسات مالی بیشتر کند.

    روحانی همچنین تاکید کرد: اگر ما با شفافیت کار کنیم به نفع همه ماست. اگر کسی فکر می‌کند بدون شفافیت نفع بیشتری می‌برد، آن نفع کوتاه مدت خواهد بود. نفع بلندمدت ملی ما در شفافیت است.

    برچسب ها