عصر خودرو

«صحا» ۱۵۸ ضمانتنامه به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال صادر کرد

عصر بازار- بررسی آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور و تمدید ۱۵۸ ضمانتنامه به ارزش ۴۳۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از آغاز امسال تا پایان آذر ماه گذشته است.

«صحا» ۱۵۸ ضمانتنامه به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال صادر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در این مدت همچنین 50 فقره ضمانتنامه به ارزش 109 میلیارد و 993 میلیون ریال ابطال شد و 31 فقره ضمانتنامه به ارزش 84 میلیارد و 902 میلیون ریال در دست صدور است.
    همچنین در 9 ماهه امسال تعداد 68 فقره قرارداد اعطای تسهیلات مالی به ارزش 193 میلیارد و 705 میلیون ریال با شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک کشور در صحا منعقد شده است.
    جمع مصوبه های اعطای تسهیلات مالی در دست عقد قرارداد در این مدت، 304 فقره به ارزش 956 میلیارد و 65 میلیون ریال عنوان شده است.
    در حوزه اعطای تسهیلات در 2 سال گذشته (94 و 95) نیز ٨۰ درصد‏ ١٦ سال فعالیت قبلی صندوق، تسهیلات به شرکت های فناور اعطا شده است .
    علاوه بر این در زمینه صدور ضمانت‌ نامه، عملکرد سال 94 و 95 صحا، سه برابر ١٦ سال فعالیت (تا پایان سال 93) بوده است.
    پارسال تعداد 165 قرارداد اعطای تسهیلات به ارزش 668 میلیارد ریال با شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک کشور در صحا منعقد شده است.
    همچنین 95 فقره ضمانت‌نامه به ارزش 505 میلیارد ریال برای شرکت‌های فناور داخلی توسط صحا در سال گذشته صادر شده است.
    سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات و یا اعطای ‌کمک های ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقیقی یا حقوقی، اهداف و ماموریت اصلی صندوق را مطابق اساسنامه آن تشکیل می دهند.

    برچسب ها