عصر خودرو

مدیر پیشین دفتر توتال در ایران اعلام کرد:

قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در جریان است

عصر بازار- مدیر پیشین دفتر توتال در ایران گفت: قرارداد توتال با ایران در جریان است و این شرکت راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته است.

قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در جریان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،  پیر فابیانی، مدیر پیشین دفتر توتال در ایران، در حاشیه دومین کنگره اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره صنعت حفاری ایران با اشاره به چالش‌های کنونی برای جذب سرمایه‌های خارجی،گفت: ایران باید منعطف‌تر باشد، در توافق، هر دو طرف نیازهایی دارند.

    وی افزود: چنین کنگره‌هایی می‌توانند در زمینه شناسایی چالش‌ها مؤثر باشند، اما گفتن این که در آینده اوضاع بهتر می‌شود کافی نیست و لازم است امروز اقدام کنیم تا فردا بهتر شود.

    این کارشناس فرانسوی با اشاره به این که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، ادامه داد: قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در قالب کنسرسیومی با مشارکت شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و شرکت پتروپارس ایران در جریان است و به نظر می‌رسد این شرکت به توافقی مناسب دست یابد و راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته است.

    فابیانی با اشاره به اکتشاف‌های فزاینده در گاز جهان و دورنمای نه چندان روشن قیمت این کالا به دلیل وجود بازیگران متعدد و رقابت شدید، یادآور شد: ایران در مذاکرات مربوط به پروژه‌های ال‌ان‌جی باید این واقعیت‌ها را در نظر داشته باشد.

    برچسب ها