عصر خودرو

یک کنسرسیوم بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز را خریداری کرد

عصر بازار- کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه صندوق بازنشستگی عشایر و روستائیان و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز را با قیمت ۱۰۴۷ ریال خرید.

یک کنسرسیوم بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز را خریداری کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایبِنا، سهام شرکت بیمه البرز بعد از یک بار شکست در واگذاری، بالاخره در روز جاری 96 تعداد 693 میلیون و 666 هزار و 777 سهم معادل 17.34 درصد توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت یکجا و نقد و یا 30 درصد نقد و مابقی اقساط  شش ماهه طی 4 سال به قیمت پایانی 1047 ریال واگذار شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم بیمه البرز برای این بلوک مدیریتی غیر کنترلی مبلغ 1275 ریال تعیین شده بود که با کاهش 228 ریالی از سوی کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه صندوق بازنشستگی عشایر و روستائیان و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی خریداری شد.

    لازم به ذکر است، این کنسرسیوم بطور مستقیم و غیر مستقیم هم اکنون مالک 33.93 درصد از سهام بیمه البرز است که با تملک سهم 17.34 درصدی دولت در این سهم به 51.27 درصد سهام کنترلی این شرکت و در نهایت همه کرسی‌های هیات مدیره دست می‌یابند.

    برچسب ها