عصر خودرو

ایران با یک شرکت ایتالیایی قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی امضا کرد

عصر بازار- قرارداد ساخت نیروگاه برق خورشیدی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت «کارلوماسکار» ایتالیا عصر امروز (شنبه) در تهران امضا شد.

ایران با یک شرکت ایتالیایی قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی امضا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 100 مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ساخته می شود.
    منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دهستان «لجران»، بخش مرکزی شهرستان گرمسار قرار دارد. شهر گرمسار در 10 کیلومتری شرقی و شهر ایوانکی در 20 کیلومتری شمال غربی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار قرار دارند.
    محدوده منطقه مورد نظر برای استقرار نیروگاه خورشیدی با حدود 2 هزار هکتار مساحت داخل دشت گرمسار قرار دارد.
    این منطقه در فاصله حدود 90 کیلومتری شرق پایتخت قرار گرفته است.
    وجود انواع مسیرهای ارتباطی زمینی مانند راه‌های اصلی چهارخطه، راه اصلی عریض، راه اصلی معمولی، آزادراه، راه فرعی و خط آهن سراسری در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، شرایط ویژه‌ای را برای توسعه بهینه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم آورده است.
    چندی پیش معاون وزیر نیرو گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در انرژی های تجدیدپذیر به ظرفیت بالای یک هزار و 100 مگاوات خواهیم رسید که تعهد خود را برای نخستین سال قانون برنامه ششم عملیاتی خواهیم کرد.
    «سید محمد صادق زاده» که رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق است، انرژی‌های تجدیدپذیر را ارزان‌ترین نوع انرژی در ایران دانست و افزود: هزینه تمام شده یک کیلووات ساعت برق خورشیدی چهار سنت است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این عدد تا سال 2020 به سه سنت و در سال‌های بعد به 2 سنت و کمتر از آن کاهش می یابد.
    وی با اشاره به ظرفیت های ایران در انرژی‌های تجدید‌پذیر بیان داشت: در ایران خورشید بیش از 300 روز را در بسیاری از نقاط کشور تحت تابش بسیار پیوسته قرار می‌دهد و علاوه بر این، ایران در زمینه تولید برق از انرژی باد ظرفیت بسیار خوبی دارد.

    برچسب ها