عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

تزریق سرمایه ها به تولید در بستر صندوق های سرمایه گذاری

عصر بازار: صندوق های سرمایه گذاری باعث می شود تا سرمایه های خرد از سطح جامعه جمع آوری و تبدیل به سرمایه های کلان برای تزریق به بخش مولد اقتصاد شود.

تزریق سرمایه ها به تولید در بستر صندوق های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا مستقل، مدیر صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا در خصوص مزیت های حضور غیر مستقیم سرمایه گذاران در بازار سهام از طریق صندوق های سرمایه گذاری گفت: این صندوق ها باعث جمع آوری سرمایه های خرد و تبدیل آن به سرمایه ای کلان می شود.

    وی با اشاره به اینکه افراد غیرحرفه ای و غیر متخصص می توانند با کمک این صندوق ها وارد بازار سهام شوند، افزود: سرمایه های این افراد تحت نظارت مدیریت حرفه ای وارد بازار سهام می شود به این ترتیب علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام ، سرمایه های مردمی از بستر این صندوق ها به بخش مولد اقتصاد تزریق می شود و به کمک تولید و صنعت کشور می آید.

    وی به چگونگی کارکرد این صندوق‌ها اشاره کرد و افزود: افرادی که دارایی‌های خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌سپارند، نسبت به پولی که وارد صندوق می‌کنند و همچنین نسبت به ارزش روز دارایی صندوق در همان روز، در سود و زیان آینده صندوق شریک می‌شوند.

    مستقل یکی دیگر از مزیـ‌ت‌های این صندوق‌ها را جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه دانست و گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک علاوه‌ بر آنکه ورود افراد حقیقی به بازار سرمایه را آسان می‌کنند، می‌توانند به چگونگی وارد کردن پول‌های حقوقی‌ها نیز بازار سرمایه کمک کنند.

    وی معتقد است با کمک این صندوق ها سرمایه‌گذارانی که اطلاعات کمتری دارند در حالی  به بازار سرمایه ورود پیدا می‌کنند که هزینه‌های کمتری را متحمل و از ضررهای هنگفت آنها جلوگیری می شود.

    وی ناآشنا نبودن افراد با بازار سرمایه را یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش بازار خواند و بیان کرد: در برخی مواقع افرادی که اطلاعات کمی دارند تحت تاثیر فضای روانی بازار قرار می‌گیرند و به خرید و فروش سهام اقدام می‌کنند، اما سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجب می‌شود تا بازار سرمایه از هیجانات به دور باشد.

    وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد، بیان کرد: به‌طور معمول افرادی که دارایی‌های‌شان را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دلیل مدیریت حرفه‌ای، با ریسک کمتری روبه‌رو می‌شوند، هرچه میزان تخصص و مهارت مدیران صندوق ها بیشتر باشد به همان نسبت نیز ریسک سرمایه گذاران کاهش پیدا می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها