عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران در بغداد :

۵.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به عراق

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در بغداد گفت: طی یازده ماهه امسال ۱۲ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار از ایران به عراق صادر شده است.

۵.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به عراق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'ناصر بهزاد' روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این رقم، 18 درصد از مجموع صادرات ایران به مقاصد صادراتی را شامل می شود.
    وی با اشاره به تراز تجاری مثبت ایران با عراق، اظهار داشت : 66 درصد از مجموع صادرات ایران به کشور‌های چین، عراق، امارات، کره جنوبی و افغانستان انجام شده که نیمی از آن سهم چین و عراق است .
    گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون متوسط قیمت هزینه کالاهای صادراتی ایران به عراق 460 دلار بوده که این نرخ در مقایسه با میانگین کالاها صادراتی ایران به مقاصد مختلف دنیا 1.2 برابر است.
    حجم تبادلات تجاری سالانه بین دو کشور در حال حاضر بین 6.5 تا 7 میلیارد دلار است که با احتساب فروش گاز و نفت و گردشگری دینی و خدمات فنی مهندسی به 12 میلیارد دلار در سال می رسد.
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عراق در دوره پساداعش با برخورداری از امنیت مناسب و منابع نفتی و مالی بالا بازار گسترده و بسیار خوب با مزیت های ویژه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران است.

    برچسب ها