عصر خودرو

چه کسانی تا پایان امسال سود سهام عدالت می‌گیرند؟

عصر بازار- کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری و همچنین روستاییان و عشایری که مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند تا قبل از اتمام سال جاری سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد.

چه کسانی تا پایان امسال سود سهام عدالت می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, در نیمه اول بهمن ماه سال جاری بود که رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که همه مشمولان سهام عدالت به جز چهار گروه، سود سهام عدالت خود مربوط به سال مالی 1395 را دریافت می‌کنند.

    این چهار گروه در 12 بهمن ماه سال جاری سود سهام عدالت دریافت نکردند. گروه اول کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، گروه دوم کارگران فصلی ساختمان که سال 1392 به بعد ثبت نام شده اند، گروه سوم روستاییان و عشایر که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند، گروه چهارم افرادی که قبلا تحت حمایت کمیته امداد یا سازمان بهزیستی بودند ولی از سال 1394 به هر دلیلی دیگر مددجو نبوده اند. البته تمام این افراد تا آن تاریخ یک سوم از سود سهام عدالت خود را دریافت کرده بودند و دو سوم از سودشان نزد شرکت های سرمایه پذیر بود.

    پوری حسینی در آن زمان وعده داد که این این چهار گروه تا پایان اسفندماه سال جاری سود سهام عدالت خود را خواهند گرفت. تا امروز که در نیمه اول اسفند ماه سال 1396 به سر می بریم، دو گروه از آن چهار گروه سود سهام عدالت خود را دریافت کردند.

    در هفته ای که گذشت باقی مانده سود سهام عدالت مربوط به کارگران فصلی و ساختمانی به حساب این گروه از مشمولان واریز شد. علاوه بر این در  نیمه دوم بهمن ماه سال جاری نیز دو میلیون و 600 هزار نفر از مددجویانی که سابقا تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار داشتند، اما به دلایلی از پوشش آن نهاد بیرون آمدند، سود سهام عدالت خود را به طور کامل دریافت می‌کنند.

    در نتیجه تنها دو گروه از مشمولان سهام عدالت باقی مانده اند که دو سوم از سود سهام خود را دریافت نکرده اند؛ یکی کارمندان شاغل در دستگاه های اجرایی و دیگری روستاییان و عشایری که مدد جوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند. این دو گروه طبق وعده های سازمان خصوصی سازی تا پایان سال جاری سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

    تعدادی از مشمولان سهام عدالت هنوز شماره شبای بانکی خود را نزد سامانه مربوط به سهام عدالت ثبت نکرده اند، در نتیجه سازمان خصوصی سازی نمی تواند مبالغ مربوط به سود آن ها را بپردازد.

    مشمولانی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده اند می توانند با مراجعه به سایت www.samanese.ir شماره شبای خود را اعلام کنند.

    برچسب ها