عصر خودرو

عادلی در نشست پایانی اجلاس عادیGECF:

افزایش صادرات گاز امریکا چالشی پیش روی GECF

عصر بازار: عادلی گفت: آمریکا قصد دارد بخشی از گاز تولیدی خود را روانه بازارهای آسیا و اروپا کند و با توجه به اینکه کشورهای عضو GECF بخشی از گاز خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می کنند، چالش هایی با صادرات گاز آمریکا برای آنها ایجاد خواهد شد.

افزایش صادرات گاز امریکا چالشی پیش روی GECF
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمدحسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز در نشست خبری پس از پایان اجلاس عادی وزرای GECF با بیان اینکه کارشناسان مجمع یک مدل جهانی برای پیش بینی بازار پیش بینی کرده اند، گفت: در نشست عادی وزرا خلاصه ای از چشم انداز میان مدت و بلند مدت بازار جهانی گاز به وزرای عضو مجمع معرفی شد.

    وی با بیان اینکه در این مدل شاخص های رشد تقاضا، میزان عرضه، قیمت و قراردادها مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: اطلاعات این مدل می تواند برای سیاست گذاری برنامه ریزی و پیش بینی مورد استفاده قرار گیرد و در دو سال گذشته چند طرح جدید در GECF برای بررسی و پیش بینی بازار آغاز شده که کار تعدادی از آنها به پایان رسیده است.

    عادلی درباره برنامه های این مجمع در آینده اظهار داشت: ارتقای چهره GECF در جهان و بهبود کیفیت مدل های پیش بینی از مهمترین برنامه های در دست اجرای مجمع در سال های آتی است.

    وی در خصوص چالش های GECF گفت: آمریکا از سال آینده میلادی صادرات گاز خود را آغاز می کند که پس از مدتی به 60 میلیون تن در سال خواهد رسید.

    وی افزود: آمریکا قصد دارد بخشی از گاز تولیدی خود را روانه بازارهای آسیا و اروپا کند و با توجه به اینکه کشورهای عضو GECF بخشی از گاز خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می کنند، چالش هایی با صادرات گاز آمریکا برای آنها ایجاد خواهد شد.

    عادلی با بیان اینکه همچنین استرالیا و تعدادی دیگر از کشورهای غیر عضو GECF نیز صادرات گاز خود را افزایش خواهند داد، خاطر نشان کرد: البته به دلیل افزایش تقاضا برای گاز پس از سال 2020 جایگاه کشورهای GECF در بازار تقویت خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها