عصر خودرو

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران:

حباب ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

عصر بازار- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران با بیان اینکه قیمت طلا در کشور هیچگونه حبابی ندارد اما، سکه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: بازار طلا همچنان در رکود قرار دارد.

حباب ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان,  محمد کشتی آرای اظهار کرد: طی این هفته قیمت جهانی طلا برخلاف هفته های گذشته با کاهش مواجه بود این در حالی است که قیمت های داخلی افزایش یافت.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران افزود: علت اصلی افزایش قیمت در بازار داخل به دلیل قیمت ارز و افزایش تقاضایی است که در بازار برای خرید سکه ایجاد شده است.

    وی با اشاره به قیمت طلا در کشور گفت: قیمت طلا در کشور هیچگونه حبابی ندارد و با نوسان معمول بازار افزایش یا کاهش می یابد اما، قیمت سکه روند افزایشی داشته و دارای حباب است.

    کشتی آرای خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت سکه 80 تا 100 هزار تومان حباب دارد.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران ادامه داد: توقف پیش فروش سکه در افزایش قیمت در بازار نمود پیدا کرد هرچند مجددا بانک مرکزی اعلام کرد که پیش فروش را ادامه خواهد داد.

    وی درباره نواقص پیش فروش تصریح کرد: پیش فروش سکه در یک منطقه از تهران صورت می گیرد و در مناطق دیگر کشور صورت نمی گیرد دوم اینکه بانک مرکزی سکه ها را در بسته های 20 عددی عرضه می کند و افرادی که تعداد کمتری نیاز داشته باشند نمی توانند تهیه کنند در نتیجه تقاضا در مناطق مختلف ایجاد و کمبود مصنوعی به وجود می‌آید و عدم تعادل در عرضه و تقاضا قیمت افزایش می‌یابد.

    کشتی آرای خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در قطعات کوچک سکه مانند ربع، نیم و گرمی چشمگیرتر است.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران گفت: افزایش تقاضا به مناسبت روز زن موجب افزایش قیمت طلا نخواهد شد.

    وی درباره وضعیت خرید و فروش در بازار طلا اظهار کرد:  طی سه ماه اخیر بازار با رکود مواجه بوده اما، طی چند روز اخیر کمی روند بازار بهتر شده اما، کماکان با رکود مواجه هستیم.

    کشتی آرای درباره پیش بینی قیمت طلا افزود: پیش بینی درباره قیمت طلا امکان پذیر نیست اما، هر چه به پایان سال نزدیکتر می شویم تقاضا برای سکه بیشتر خواهد شد و همین عامل می تواند موجب نوسان قیمت سکه شود.

    برچسب ها