عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران:

صادرات به عراق ۱۰ برابر دیگر مقاصد مهم صادراتی ایران است

عصر بازار- 'ناصر بهزاد' رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: ارزش صادرات ایران به عراق بطور میانگین ۱۰ برابر صادرات به کشورهای مهم مقاصد صادراتی است.

صادرات به عراق ۱۰ برابر دیگر مقاصد مهم صادراتی ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بهزاد با تشریح ظرفیت صادرات و سرمایه گذاری برای توسعه تعاملات ایران با عراق گفت: بر اساس آمار 90 درصد صادرات ایران به 20 کشور چین ، عراق ، امارات، کره جنوبی، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان ، تایلند ، اندونزی ، عمان ، تایوان ، ترکمنستان ، ژاپن ، ویتنام ، آذریایجان ، ایتالیا، هنگ کنگ، آلمان و فدراسیون روسیه انجام می شود.
    به گفته وی بررسی ها نشان می دهد در سالجاری ارزش صادرات ایران به عراق 2.5 برابر صادرات ایران به افغانستان، سه برابر صادرات ایران به ترکیه ، 9 برابر صادرات ایران به پاکستان، 17 برابر صادرات ایران به عمان و 18 برابر صادرات به ترکمنستان می باشد.
    ناصر بهزاد افزود: بیشترین روند افزایشی کالاهای صادراتی از ایران به عراق شامل صفحات و ورق های پلاستیکی، اشیاء پلاستیکی ، ظروف پت با پیش از 400 درصد افزایش، آرد گندم با مخلوط چاودار بیش از 1000 درصد، انواع شیرینی و شکلات 100 درصد، خامه وشیر خشک صنعتی با 200 درصد و اجزاء و قطعات توربین با 300 درصد افزایش بوده است.
    گفتنی است حجم تبادلات تجاری سالانه بین دو کشور در حال حاضر بین 6.5 تا 7 میلیارد دلار است که با احتساب فروش گاز و نفت و گردشگری دینی و خدمات فنی مهندسی به 12 میلیارد دلار در سال می رسد.
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عراق در دوره پساداعش با برخورداری از امنیت مناسب و منابع نفتی و مالی بالا بازار گسترده و بسیار خوب با مزیت های ویژه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران است.

    برچسب ها