عصر خودرو

۲ شرکت از ایران و برونئی با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند

عصر بازار- شرکت کشتیرانی آریا از جمهوری اسلامی ایران و شرکت عمرانی «نورث استار» از برونئی با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند تا این اقدام تقویت کننده روابط تجاری و اقتصادی میان ۲ کشور باشد.

۲ شرکت از ایران و برونئی با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, عبدالحمید فکری سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی میهمان ویژه مراسم عقد قرارداد بود که به همراه «نیومان دامانترا» نماینده مجلس اندونزی، مقامات ارشد کشور برونئی و هیئتی تجاری از ایران، در این مراسم حضور داشتند.
    شرکت کشتیرانی آریا به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت‌های خصوصی کشتیرانی در ایران، به دنبال گسترش فعالیت در منطقه جنوب شرق آسیا و در عین حال افزایش شبکه ارتباطی کشتیرانی خود است.
    قرارداد همکاری 2 شرکت در زمینه‌هایی چون اجاره به شرط تملیک و خرید کشتی‌های نفتکش و فله، منعقد شده است.
    هدف از امضای این قرارداد استفاده از امکانات و بنادر برونئی به عنوان منطقه‌ای مناسب برای توسعه شبکه‌های کشتیرانی و تجاری منطقه‌ای و بین المللی عنوان شده است.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران با استقبال از امضای این تفاهمنامه به یادآوری ارتباط گرم میان 2 کشور برونئی و ایران پرداخت که بر پایه احترام، تفاهم، اعتماد و دوستی متقابل بنا شده است.
    عبدالحمید فکری در ادامه افزود: با آن که برونئی کشوری کوچک محسوب می‌شود، موقعیت جغرافیایی آن در مرکزیت منطقه جنوب شرق آسیا، می‌تواند جایگاه ورود ایران به بازار «آ.سه.آن» باشد که منطقه‌ای با رشد اقتصادی سریع به شمار می‌رود.
    در این جلسه علاوه بر این قرارداد، همچنین یادداشت‌های تفاهمی بین یک شرکت وابسته به خطوط کشتیرانی آریا با شرکت «ایماریز» از برونئی و «پی.تی آدیتیا رادیا یوتاما» از اندونزی منعقد شد.
    در این نشست همچنین «امیر توکلی» به عنوان مدیر هماهنگ کننده اتاق بازرگانی و صنعت برونئی در ایران منصوب شد.
    کشور برونئی که یکی از 10 عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) است، با حدود نیم میلیون نفر جمعیت در شمال جزیره «بورنیو» و در همسایگی بخش شرقی مالزی قراردارد که از شمال به دریای جنوبی چین راه پیدا می‌کند.

    برچسب ها