عصر خودرو

فعالان بورس منتظر سیگنال‌های مشخص برای خرید و فروش سهام

عصر بازار- بازیگران بازار سهام در این روزها شاهد نوسانات نه چندان زیاد قیمت‌ها در بازار سهام هستند، گویی بسیاری از معامله‌گران در خرید و فروش‌ها دچار تردید شده‌اند و سیگنال‌های کوچک خرید یا فروش، آن‌ها را راضی نگه نمی‌دارد.

فعالان بورس منتظر سیگنال‌های مشخص برای خرید و فروش سهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طی پنج روز کاری بورس تهران در این هفته بازار سهام شاهد افت قیمت سهم‌ها بود، به طوری که شاخص کل که در ابتدای هفته در تراز 97 هزار و 961 واحدی قرار داشت 196 واحد افت کرد و به رقم 97 هزار و 961 رسید.

    در این مدت بورس تهران شاهد بازاری کم رمق همراه با افت ارزش معاملات سهام بود. بازارهای مختلف این روزها بیش از گذشته بر بازار سرمایه تاثیر می‌گذارند، از طرفی انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز بازیگران بازار سرمایه را در سرمایه‌گذاری خود مردد می‌کند و از طرفی دیگر نوسانات نرخ دلار و شرایط خاص اقتصادی بر بازار سهام سایه دارد.
    در حالی ریسک‌های سیستماتیک بازار سهام را محاصره کرده که بازیگران بازار سرمایه با احساس سیگنال‌های منفی به فروش سهم اقدام می‌کنند و غلبه عرضه بر تقاضا قیمت سهم‌ها را پایین می‌آورد.
    از سوی دیگر کاهش قیمت برخی از فلزات اساسی و قیمت نفت باعث شده که سهم‌های فلزی و پالایشی با افت قیمت نسبت به گذشته رو به رو باشند. این شرایط سبب شده بورس تهران با شیبی آرام شاهد کاهش روند قیمت‌ها باشد.

    در مدت پنج روز اخیر شاخص بازار اول 220 واحد افت کرد و تا تراز 69 هزار و 572 واحدی کاهش یافت اما شاخص بازار دوم با رشد چهار واحدی مواجه شد و عدد 208 هزار و 678 را تجربه کرد.

    نوسانات شاخص کل در این هفته بسیار کم بود و این موضوع را می توان نمایانگر احتیاط سهام‌داران در خرید و فروش سهم‌ها دانست در این مدت افت و خیز های بازار ارز، برجام و نوسانات نرخ کالاهای اساسی بر تصمیمات معامله گران تاثیرات زیادی داشته ولی بی توجهی بازار سهام به برخی از این متغییر ها خود ریسک معاملات را افزایش داده است.

    شاخص آزاد شناور در مدت پنج روز اخیر 25 واحد افت کرد و به رقم 105 هزار و 274 واحدی رسید، همچنین شاخص صنعت با 215 واحد افت مواجه شد.

    برچسب ها