عصر خودرو

رکورد تولید نفت ۴۷ ساله آمریکا شکسته شد

عصر بازار- وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه نوامبر رکورد تولید ۴۷ سال گذشته را شکست و در ماه دسامبر اندکی کاهش پیدا کرد.

رکورد تولید نفت ۴۷ ساله آمریکا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا با بازبینی ارزیابی‌های اولیه، اعلام کرد تولید نفت این کشور در نوامبر به 10.057 میلیون بشکه در روز صعود کرد اما در دسامبر 108 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 9.949 میلیون بشکه در روز صعود کرد.

    آمار تولید نوامبر بالاتر از رکورد 10.044 میلیون بشکه در روز بود که در نوامبر 1970 به ثبت رسیده بود. تولید آمریکا طی چند سال گذشته با رونق صنعت شیل افزایش یافته و کمک کرده این کشور از عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان است، سبقت بگیرد و به سطح تولید روسیه نزدیک شود.

    رکورد تولید جدید احتمالا دوباره شکسته خواهد شد. دولت آمریکا پیش‌بینی کرده تولید این کشور تا اواخر امسال به بیش از 11 میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید، واردات نفت آمریکا را یک پنجم کاهش داده و صادرات انرژی این کشور را بالا برده است.

    اما رشد تولید آمریکا باعث شده روند افزایش قیمت نفت با وجود ادامه محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، در سال جاری محدود شود.

    طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع تولید نفت و محصولات نفتی در دسامبر 20.08 میلیون بشکه در روز بود که حدود 0.5 درصد نسبت به 19.98 میلیون بشکه در روز در دسامبر سال 2017 افزایش داشت اما حدود یک درصد نسبت به نوامبر کاهش داشت.

    برچسب ها