عصر خودرو

کاهش روز به روز قیمت طلا در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت طلا روز پنج‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد برای سومین روز کاهش یافت.

کاهش روز به روز قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1314.64 دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش داشته است.

    در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با 0.2 درصد کاهش به 1315.4 دلار رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای عمده 0.1 درصد رشد کرد و در 90.700 واحد ایستاد. این شاخص پیش‌تر به 90.744 واحد صعود کرده بود که بالاترین رکورد از 19 ژانویه بود.

    دلار آمریکا که در فوریه بهترین عملکرد ماهانه خود را از نوامبر ثبت کرده است، از موضع جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که انتظارات برای افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره این کشور را تقویت کرده، حمایت شده است.

    نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و در نتیجه نگهداری طلا که بازدهی ندارد، برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی پرهزینه‌تر می شود.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار طلا در انتظار دور دوم سخنرانی جروم پاول در برابر کنگره است.

    بازارهای سهام آسیایی پس از اظهارات روز گذشته رییس بانک مرکزی آمریکا که نگرانیها نسبت به تشدید روند تحکیم سیاست پولی این کشور در سال جاری را برانگیخت، متزلزل شدند. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری بدنبال شکسته شدن حمایت در سطح 1317 دلار، بازگشت به سطح 1303 دلار را هدف گرفته است.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد رشد، به 16.35 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، 973.50 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم ثابت بود و در 1042.47 دلار ایستاد.

    برچسب ها