عصر خودرو

بازار نفت در سال ۲۰۱۸ متوازن می شود

عصر بازار- اظهار نظر رئیس اوپک درباره توازن در بازار نفت، دیدار نمایندگان اوپک با تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا هفته آینده، توتال در اندیشه ساخت پالایشگاه «ناصریه» در عراق و ازسرگیری صادرات نفت کرکوک از سوی کردها، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

بازار نفت در سال ۲۰۱۸ متوازن می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «سهیل المزروعی» رئیس سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) و وزیر نفت امارات، معتقد است که با تلاش تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید، بازارهای جهانی این محصول در سال جاری میلادی متوازن خواهد شد.
    المزروعی همکاری میان اوپک و غیراوپک را بیشتر از حد انتظار توصیف کرد و گفت: با توجه به کاهش مازاد عرضه و افزایش سطح تقاضا، تا سال 2040 میلادی در بخش انرژی، نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ بین المللی داریم تا برای تأمین تقاضا، 15 میلیون بشکه در روز به سطح تولید جهانی اضافه کنیم.

    **نمایندگان اوپک با تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا دیدار می کنند
    خبرگزاری رویترز به گزارش دو منبع صنعتی گزارش داد که نمایندگانی از سازمان اوپک، قرار است به منظور یافتن بهترین راه برای از بین بردن مازاد جهانی عرضه نفت، روز دوشنبه (14 اسفند) در هیوستون آمریکا با شرکت های تولیدکننده نفت شیل این کشور دیدار داشته باشد.
    به گفته یکی از این منابع، محمد بارکیندو دبیرکل این سازمان و دیگر مقامات اوپکی در این نشست حضور خواهند یافت و مدیران ارشد شرکت های شیل آمریکا نیز به این گردهمایی دعوت شده اند.

    ** تولیدکنندگان نفت به دنبال تثبیت بازار و افزایش قیمت هستند
    به گزارش رویترز، «مصطفی قیطونی» وزیر انرژی الجزایر، با اعتقاد بر این که تولیدکنندگان نفت به دنبال تثبیت بازار هستند، گفت که این کشورها قرار است ماه آوریل (اسفند - فروردین) در ریاض دیدار داشته باشند تا درباره توافق کاهش تولید مذاکره کنند.
    قیطونی افزود: ما به دنبال تثبیت بازار و توازن میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستیم. در نشست ریاض نیز باید به جایگاه مشترکی برسیم تا بدانیم باید چکار کنیم. الجزایر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

    **توتال در اندیشه ساخت پالایشگاه «ناصریه» در عراق است
    به گزارش رویترز، دو منبع آگاه خبر دادند که شرکت فرانسوی توتال قصد دارد در مناقصه ساخت پالایشگاهی به نام «ناصریه» در عراق با ظرفیت 150 هزار بشکه در روز پیشنهاد خود را اعلام کند.
    وزارت نفت عراق، سال گذشته اعلام کرده بود که شرکت های پتروچاینا و لوک اویل روسیه نخست به ساخت این پروژه پالایشگاهی تمایل نشان دادند.
    امکان ارائه پیشنهادها برای شرکت های نفت بین المللی همچنان وجود دارد.

    **کردها صادرات نفت کرکوک را از سر می گیرند
    به گزارش رویترز، «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور موافقت کرده است که مقامات اقلیم کردستان در آینده نزدیک صادرات نفت کرکوک را از طریق بندر جیحان ترکیه از سر بگیرند.
    فروش نفت کرکوک از ماه اکتبر (مهر - آبان) و در پی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان که نیروهای عراقی کنترل میدان های نفتی را از دست کردها گرفتند، متوقف شده بود.

    **برآوردها از منابع اکتشاف نشده نفت نروژ 40 درصد افزایش یافت
    به گزارش رویترز، اداره نفت نروژ، منابع نفت و گاز به اکتشاف نرسیده این کشور را 40 درصد بیشتر از تخمین های پیشین اعلام کرد.
    این نهاد، برآورد خود را از حجم منابع اثبات نشده یا کامل کشف نشده نروژ، با یک میلیارد و 130 میلیون متر مکعب معادل نفت افزایش، به چهار میلیارد متر مکعب رساند.
    اداره نفت نروژ، اواخر 2016 میلادی، آخرین برآورد خود را اعلام کرده بود. این افزایش در نتیجه ارزیابی مجدد بخش شمالی دریای بارنتز و افزودن منطقه دیگری به این ارزیابی، حاصل شد.
    به گفته این اداره منابع اثبات نشده حدود 47 درصد از مجموع منابع نفت و گاز داخل فلات قاره نروژ را تشکیل می دهد.

    **لهستان بزرگ ترین پالایشگاه های خود را ادغام می کند
    به گزارش رویترز، دولت لهستان قصد دارد بزرگترین پالایشگاه های خود، یعنی «پی کی ان اورلن» و «لوتوس»، را ادغام و در عوض تاسیساتی ایجاد کند که در بازارهای بین المللی توان رقابت داشته باشد.
    این اقدام جنبه تجاری دارد و به منظور افزایش درآمد صورت گرفته است. به گفته یک تحلیلگر، با ادغام این دو پالایشگاه، درآمد پیش از پرداخت مالیات، استهلاک و سود، 293 میلیون دلار افزایش می یابد و شرایط خرید نفت و وضع مالی شرکت بهتر خواهد شد.

    برچسب ها