عصر خودرو

بانک مرکزی آلمان در حال جمع‌آوری یورو برای روز مبادا

عصر بازار- بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که مبالغی را که برای روز مبادا برای جبران ضرر ناشی از اعمال افزایش نرخ بهره در اروپا کنار گذاشته را افزایش داده است.

بانک مرکزی آلمان در حال جمع‌آوری یورو برای روز مبادا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بانک مرکزی آلمان، بوندس بانک میزان پول هایی را که برای پوشش هرگونه ضرر احتمالی در زمان اعمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا کنار گذاشته را افزایش داد.

    در همین حال، بانک مرکزی آلمان در گزارش سالانه خود اعلام کرد که تا پایان سال 2017 میلادی 1.1 میلیارد یورو معادل 1.4 میلیارد یورو به پول های کنار گذاشته شده خود برای روز مبادا افزوده است و مجموع آن به 16 میلیارد و 400 میلیون یورو رسید.

    همچنین سود بوندس بانک در سال گذشته میلادی 2 میلیارد یورو ثبت شده که از این مقدار، 1.9 میلیارد یورو به خزانه دولت انتقال داده می شود. با افزایش اعتماد به فضای اقتصادی اروپا در میان مقامات بانک مرکزی این منطقه که افزایش تورم هم به تدریج در حال اتفاق افتادن است، پایان اجرای بسته محرک پولی بی سابقه بانک مرکزی اروپا هم درحال نزدیک شدن است.

    در حال حاضر، سیاست گذاران در مورد نیاز برای تغییر سیاست بانک مرکزی اروپا و گام برداشتن به سمت کنار گذاشتن برنامه خرید دارایی و سفت و سخت کردن هزینه های قرض بحث و گفتگو می کنند و بانک های مرکزی در حال آماده کردن حساب های خود برای یک تغییر در رویکرد بانکداری هستند که ممکن است سود آنها را کاهش دهد.

    بر همین اساس، رییس بوندس بانک آلمان گفت: تداوم خرید دارایی از سوی بانک مرکزی اروپا، موجب ریسک نرخ بهره شده و سود بانک ها به واسطه حجم بالای نقدینگی مازاد و درآمد حاصل از نرخ منفی سپرده گذاری تقویت شده است.

    وی در ادامه گفت: اشتباه است که معیار تصمیمات برای سیاست گذاری در حوزه پولی مغایر با سود و زیان بانک های مرکزی باشد. بر پایه این گزارش، مجموع درآمد بهره بانک آلمان در سال 2017 میلادی به 5.2 میلیارد یورو رسید که این رقم برای سال قبل از آن 3.7 میلیارد یورو ثبت شده است.

    برچسب ها