عصر خودرو

توزیع ۴۱ میلیارد تومان سود سهام عدالت توسط گروه مپنا

عصر بازار- گروه مپنا برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ ۴۱میلیارد تومان سود سهام عدالت میان مشمولان توزیع کرد.

توزیع ۴۱ میلیارد تومان سود سهام عدالت توسط گروه مپنا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، طبق قانون تا کنون سهام 49 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌ است که اصطلاحا به آنها شرکت‌های سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

    بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکت‌ها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، شرکت گروه مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) است.

    از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت گروه مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) در 1372 تاسیس و مرکز اصلی شرکت دراستان تهران می‌باشد و این شرکت در تاریخ 1386/06/04 از طریق بورس اوراق بهادار به عموم عرضه شده است.

    شرکت گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی، و بازرگانی بین المللی به همراه 41 شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه های حرارتی(بخار، گازی و سیکل ترکیبی) و همچنین اجرای پروژه های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (epc) و سرمایه‌گذاری خصوصی (ipp) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند.

    این گزارش می افزاید: سرمایه این شرکت هزار میلیارد تومان منقسم به 10 میلیارد سهم ١۰۰ تومانی است که تعداد 2 میلیارد و 557 میلیون سهم معادل 26‏ درصد سهام آن در تاریخ 1385/08/10 به ارزش 267 میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است.

    سود تقسیم شده در مجمع عمومی شرکت گروه مپنا نیز که یکی از 49شرکت قطعی واگذار شده با 26 درصد سهام به طرح توزیع سهام عدالت است، برای عملکرد سال مالی١٣٩٥ متعلق به مشمولان سهام عدالت مبلغ 41 میلیارد تومان بوده است.

    همچنین پیش بینی سود شرکت گروه مپنا برای عملکرد سال مالی1396مبلغ 652ریال به ازای هر سهم است که در صورت تقسیم تمام سود، سهم مشمولان سهام عدالت از سود یاد شده مبلغ 166 میلیارد تومان خواهد شد.

    برچسب ها