عصر خودرو

کره جنوبی از تحریم های جدید اروپا علیه کره شمالی خبر داد

عصر بازار- کره جنوبی اعلام کرد اتحادیه اروپا در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل تحریم های سرسختانه ای علیه کره شمالی در نظر گرفته است.

کره جنوبی از تحریم های جدید اروپا علیه کره شمالی خبر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این تحریم ها در شرایطی اعمال می شود که آمریکا و ژاپن خواستار فشار حداکثری جامعه بین المللی علیه کره شمالی شده اند.
    بر اساس یکی از بندها که خبرگزاری کره جنوبی اشاره کرده است، اتحادیه اروپا تحریمی را در نظر گرفته است که بر اساس آن کشورها اجازه صادرات سوخت و نفت پالایش شده به کره شمالی به میزان بیش از 500 هزار بشکه در یک سال را نخواهند داشت.
    همزمان این اتحادیه افزوده است که واردات مواد غذایی، محصولات کشاورزی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات الکتریکی از کره شمالی ممنوع خواهد شد.
    یونهاپ می نویسد اتحادیه اروپا صادرات هر گونه ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه را به کره شمالی هم ممنوع کرده و آن را مکمل تحریم های شورای امنیت دانسته است.
    اتحادیه اروپا خواستار آن شده است که کارگران کره شمالی در هر نقطه ای از دنیا که هستند پس از 24 ماه باید به کشورشان برگردند زیرا درامد آنها از سوی دولت کره شمالی برای توسعه تسلیحات هسته ای استفاده می شود.
    اتحادیه در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده خواستار آن شده است کره شمالی وارد گفت و گوهایی شود که موید رها کردن برنامه تسلیحاتی هسته ای از سوی این کشور است.
    شورای امنیت پس از پرتاب یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک هواسونگ 15 کره شمالی در ماه نوامبر گذشته، این کشور را با قطعنامه 2397 تحریم کرد، اما پیونگ یانگ تاکید کرده است به رغم این فشارها برنامه اتمی نظامی اش را رها نخواهد کرد.

    برچسب ها