عصر خودرو

رشد ۱۱۲ درصدی سهام معدنی ؛

هنوز ابتدای راه است

عصر بازار- روند تغییرات اخیر شاخص S&P ۵۰۰ نشان می‌دهد که بازار وارد دور تازه ای از رونق شده است. آغاز این روند به ماه مارس سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. یعنی زمانی که شاخص کمتر از ۶۷۶ واحد بود. این در حالی است که اکنون به بیش از ۲۷۰۰ واحد رسیده است. به این ترتیب، روند صعودی خوبی را طی کرده است که اگرچه در این مسیر، تعدیل‌هایی را نیز شاهد بوده، اما با وجود نقاط روشن روی صفحه، افزایش شاخص S&P چیزی کمتر از شگفتی نیست.

هنوز ابتدای راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، اما  این روند را با وضع سهام معدنی مقایسه کنید؛ از زمانی که این سهام در سال 2016 به کف قیمت رسید، شاخص معدنی جهانی (WMI) در مقایسه با سود 43 درصدی شاخص S & P 500، 112 درصد افزایش داشته است. این افزایش 43 درصدی بسیار خوب است، اما می‌توان استدلال کرد که شرکت‌های معدنی طی چند سال آینده نسبت به سهام S & P افزایش بیشتری نشان خواهند داد.
    زمان توجه کردن به سهام معدنی فرا رسیده است.
    کاهش 10 درصدی اخیر طی چند روز، برخی از سرمایه‌گذاران را مجبور کرده به دنبال یک مکان جدید برای سرمایه گذاری خود باشند که در این میان، ممکن است سهام معدنی ایده خوبی باشد. چون قیمت فلزات اساسی مثل مس، سرب، روی، نیکل، پلاتین، پالادیوم و غیره، منجر به سقوط سهام معدنی شد.
    امروزه قیمت همان فلزات در حال افزایش است، قیمت روی به بیشترین سطح در 10 سال گذشته رسیده و قیمت مس نیز در دو سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.
    به همین دلیل است که شرکت‌های معدنی در حال رشد هستند و بنابراین، سرمایه‌گذارانی که به دنبال بخشی با رشد بالا در خارج از S & P 500 هستند، باید به سبد سهام معادن نگاه کنند.

    برچسب ها