عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر:

حمل و نقل دریایی جهان سالانه ۳ درصد رشد دارد

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) حمل و نقل دریایی جهان سالیانه سه درصد افزایش می یابد.

حمل و نقل دریایی جهان سالانه ۳ درصد رشد دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمد راستاد» روز سه شنبه در همایش بین المللی بندر هوشمند اظهار داشت: در سال 2016 بیش از 10.3 میلیارد تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی در سطح جهان جابه جا شد و برای حمل آنها کشتی ها بیش از 50 میلیارد مایل در آبهای جهان تردد کردند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هوشمندسازی بنادر با استفاده از فناوری ها و نرم افزارهای جدید، می تواند حمل و نقل دریایی را در بنادر جهان تسهیل و بهره وری را در این بخش ارتقا دهد.
    وی افزود: هوشمندسازی فرآیند عملیات بندری و دریایی در بنادر کشور برای سازمان بنادر اهمیت زیادی دارد و در این زمینه باید گام های اساسی برداریم تا هزینه خدمات در این بخش کاهش و بهره وری افزایش یابد.
    وی گفت: هوشمند سازی بنادر ایران تنها استفاده از فناوری نیست بلکه تفکری جدید در ساختارهای بنادر ایران است تا شاهد تحول بزرگی در این بخش باشیم.
    معاون وزیر راه وشهرسازی یادآورشد: شرکت‌های کشتیرانی رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن سهم بیشتری از تجارت دریایی دارند و از روش های متنوعی در این زمینه استفاده می‌کنند.
    راستاد اظهار داشت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی به منظور ارتقاء میزان بهره‌وری بنادر نیز مورد توجه اپراتورهای بندری است تا بتوانند بهره‌وری و کارایی بالاتری به وجود آورند تا هزینه های تمام شده خدمات بندری برای خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا بیش از پیش کاهش یابد.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: ایران با دارا بودن 5 هزار و 800 کیلومتر خط ساحلی و بنادر بزرگ تجاری که بیش از 210 میلیون تن ظرفیت دارد باید در عرصه های بین‌المللی جایگاه واقعی خود را به دست آورد و بنادر هوشمند می تواند در این بخش به ما کمک شایانی توجهی داشته باشد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از موتورهای متحرک هوشمندسازی بنادر، فناوری است تا از طریق اینترنت تمام اجزای بندر به هم متصل شوند و در این رابطه، سازمان بنادر و دریانوردی پروژه های زیادی را تعریف کرده تا با پیاده سازی آنها به طرف بنادر هوشمند گام های اساسی برداریم.
    راستاد با اشاره به اهمیت توسعه پایانه کانتینری بندرشهید رجایی گفت: عملیات اجرایی فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی قرار است فردا، چهارشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی آغاز ‌شود که با تکمیل این فاز ظرفیت کانتینری این بندر به هشت میلیون کانتینر در سال افزایش می یابد.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: بنادر بزرگ برگ برنده کشورهای جهان هستند به طوری که دست اندرکاران بنادر همواره در تلاشند که کشتی های 20 هزار کانتینری بتوانند به راحتی در این بنادر پهلوگیری کنند.
    راستاد با اشاره به رقابت بنادر دنیا برای افزایش ظرفیت پایانه های کانتینری خود خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی ها با بیش از 18 هزار TEU کانتینر و با آبخور 17.5 متر فراهم می شود.
    همایش بین المللی بندر هوشمند با حضور مدیران شرکت های کشتیرانی و بنادر کشور هشتم اسفند ماه جاری در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

    برچسب ها