عصر خودرو

ارتقا سطح روابط بانکی ایران و روسیه

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه­ گفت: با اتصال میر بیزینس بانک که سهامدار آن بانک ملی است به شبکه بانکی روسیه، امکان پوشش همه خدمات بانک‌های روسی با روبل و یورو وجود دارد.

ارتقا سطح روابط بانکی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اسدالله عسگراولادی در نشست با مدیر عامل میر بیزینس بانک مسکو خواستار تسریع فرایند نقل و انتقال مالی میان دو کشور شد و تاکید کرد: تقویت ارتباطات بانکی میان دو کشور ایران روسیه به عنوان عاملی بزرگ نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور دارد که خوشبختانه این مساله با جدیت در حال پیگیری است.

    وی از نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در شهر مسکو در روزهای آینده خبر داد و گفت: اتاق مشترک ایران و روسیه برای دریافت مشکلات و چالش‌های موجود در روابط تجاری ایران و روسیه و طرح در کمیسیون مشترک اعلام آمادگی کرد.

    نایب رییس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در ادامه با ابراز خوشحالی از تسریع روند نقل و انتقالات بانکی میان ایران و روسیه در چند ماه اخیر گفت: تاکید مقامات کشور روسیه بر گسترش همه جانبه روابط میان دو کشور بخصوص­­روابط تجاری و بانکی موجب شد ازبر بانک که از بزرگترین بانک‌های روسیه بحساب می‌آید به عنوان کارگزار میربیزینس بانک فرایند مراودات تجاری را تسریع کند.

    قدیر قیافه افزود: هرگونه نقل و انتقالات پولی مشروط به رعایت مقررات عمومی مبارزه با پول‌شوئی بین‌المللی است اما قوانین نظارتی بانکی روسیه با لحاظ رویه‌های جاری، در بستری اعتمادآمیز و به دور از فشارهای بی منطق سیاسی به روابط بانکی می‌پردازد.

    وی با بیان برخی مشکلات ناشی از چند نرخی بودن ارز برای صادرکنندگان و واردکنندگان گفت: به دلیل تفاوت نرخ ارز با منشا کشورهای مختلف، بعضا نرخ ارز تا 5 درصد نوسان مواجه می‌شود که این امر منجربه افزایش قیمت کالا و غیررقابتی شدن آن می‌شود.

    در ادامه محمد حراز مدیر عامل میر بیزینس بانک روسیه تصریح کرد: میربیزنس بانک، بانکی روسی است که در سال 2002 در روسیه افتتاح شده است. سهامدار این بانک، بانک ملی است و سرمایه فعلی این بانک بیش 100 میلیون دلار است؛ بیشترین سهم مراودات تجاری ایران و روسیه از طریق این بانک انجام می شود.

    حراز تاکید کرد: تسهیل مراودات مالی و تجاری بین دو کشور اصلی‌ترین ماموریت میربیزینس بانک است. روسیه تنها کشوری است که بعد از برجام با بانک‌های بزرگ خود از طریق میر بیزنس بانک، مبادلات بانکی خود را با طرف ایرانی دوباره برقرار کرد.

    مدیر عامل میر بیزینس بانک با اشاره به ارتباط قابل قبول بانک‌های بزرگ روسیه با میربیزنس بانک مسکو گفت: علاوه بر نقل و انتقال وجوه بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، منطقه آسیای میانه شامل خدمات بانکی میربیزینس بانک است. با اتصال میر بیزینس بانک به شبکه بانکی روسیه، امکان پوشش همه خدمات بانک های روسی با روبل و یورو وجود دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای آسیای میانه امکان پرداخت با روبل و یورو وجود دارد.

    محد حراز تاکید کرد: وجوه حاصل از صادرات و سایر وجوه که قرار است به ایران منتقل شود مشروط به رعایت چارچوب مقررات و ضوابط بانک مرکزی روسیه از طریق میربیزنس بانک قابل انتقال به ایران است.

    مدیرعامل میربیزینس گفت: فرایند نقل و انتقال بین بانکی به دو صورت امکانپذیر است نخست به صورت ارزی (دلار، روبل، یورو) امکان انتقال به ایران وجود دارد. روش دوم هم خدمت ویژه میربیزینس بانک است که ارز را در روسیه دریافت می‌کنیم و به نرخ بازار تهران، ریال آن را به حساب صادرکننده ایرانی در هر یک از بانک‌های ایرانی که حساب داشته باشند، منتقل می‌کنیم.

    برچسب ها