عصر خودرو

سخنگوی دولت:

همه افراد سال آینده یارانه یارانه می‌گیرند

عصر بازار- سخنگوی دولت گفت: سال آینده همین روش پرداخت یارانه را ادامه می‌دهیم و همه یارانه می‌گیرند، مگر مواردی که ثروتمند بودن آنها محرز شود.

همه افراد سال آینده یارانه یارانه می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهارداشت: در بودجه سال آینده سیاست کاهش فقر مطلق را همراه با اصلاح در روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی منعکس کردیم که مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی در بودجه سال آینده موافقت نکرد اما دست دولت را باز گذاشت تا اگر بخواهد مواردی را اصلاح کند و یا همین روش موجود را ادامه بدهد.

    وی ادامه داد: ما همین روش پرداخت یارانه را در سال آینده ادامه می دهیم و عموم خانوارها یارانه می گیرند مگر درمواردی خاص و افرادی که ثابت شود ثروتمند هستند. نوبخت با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 97 در مجلس به تصویب رسید، گفت: بودجه سال آینده با یک اصلاح ساختاری و بهره گیری از روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده و در این لایحه برای نخستین بار 340 ردیف و دستگاه برای اولین بار بودجه شان براساس قیمت تمام شده محاسبه شده بود.

    وی افزود: تکلیف قانونی برای 20 درصد از دستگاه ها بود اما ما 34 درصد را مبتنی بر قیمت تمام شده محاسبه کردیم. سخنگوی دولت گفت: بودجه استان‌ها را در سال آینده تقویت و اختیاراتی را به استان ها واگذار کردیم.

    نوبخت افزود: ردیف های غیر متفرقه را که در بودجه وجود داشت به مقدار قابل توجهی حذف و به زیر ردیف ها منتقل کردیم تا ببینیم از ردیف های مختلف چقدر بهره مند می شویم. وی گفت: آنچه بودجه سال آینده را از بودجه های دیگر متفاوت می کند این است که ما اهداف مورد تاکید و اولویت های برنامه ششم را در این بودجه و در تبصره 4 مشخص کردیم و چون منابع عمومی برای این اهداف ناکافی بود با اجازه مقام معظم رهبری و به وسیله مجلس 14 هزار و 300 میلیارد تومان برای این اهداف اولویت دار برنامه ششم در بودجه 97 اختصاص دادیم.

    اشتغال گسترده برای یک میلیون و 33 هزار نفر با 12 برنامه مشخص

    سخنگوی دولت گفت: یکی از اهداف مشخص در بودجه 97 اشتغال گسترده برای یک میلیون و 33 هزار نفر با اجرای 12 برنامه مشخص شده است. نوبخت افزود: اقدام دیگری که در لایحه بودجه 97 در کنار اجرای برنامه فقرزدایی مطلق داریم، اشتغال گسترده برای یک میلیون و 33 هزار نفر است.

    وی گفت: برای اجرای این 12 برنامه 73 هزار و 400 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که محل تأمین این رقم ذکر شده دولت با همکاری بخش غیردولتی است. نوبخت ادامه داد: 20 درصد از رقم ذکر شده از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استفاده می شود، 3 هزار میلیارد تومان که مجلس در نظر گرفت و 5 هزار میلیارد تومان که در جدولی مربوط به تبصره 14 برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده است.

    نوبخت افزود: برنامه اشتغال به چند طریق انجام خواهد شد که احیای بافت های فرسوده، احداث 450 هزار واحد مسکونی حمایتی در شهر و احداث 450 هزار واحد مسکونی حمایتی در روستا، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله برنامه های ذکر شده در زمینه اشتغال است.

    سخنگوی دولت گفت: از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای 25 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که این نوسازی علاوه بر ایجاد اشتغال، رفع آلودگی هوا، صرفه جویی در حامل های انرژی و ایجاد رفاه در حمل و نقل بار و مسافر را نیز به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها