عصر خودرو

جانشین رییس سازمان بورس:

رابطه بازار سرمایه ایران و آلمان تقویت می‌شود

عصر بازار- جانشین رییس سازمان بورس اعلام کرد: آلمان برای بازار سرمایه ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و تعامل دو طرف در آینده نزدیک متحول می شود.

رابطه بازار سرمایه ایران و آلمان تقویت می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، بهادر بیژنی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بازار سرمایه ایران با بازار سایر کشورهای رقیب دارد، تعدد صنایع در بورس ایران است که طبق آمارها به بیش از 40 صنعت می‌رسد. تجربه بازار سرمایه 50 ساله‌ ایران نیز بر این سرمایه‌گذاران تاثیر مثبتی دارد. در همین راستا می‌توان به متخصصین با اطلاعات به‌روز این بازار نیز اشاره کرد که اعتماد خارجی‌ها را جلب می‌کند. با این اوصاف اکنون حدود یک هزار کد به سرمایه‌گذاران خارجی اختصاص دارد که از این بین، ششصد کد مربوط به سرمایه‌گذار حقیقی و مابقی متعلق به حقوقی‌ها است.

    وی افزود: یکی دیگر از پتانسیل‌های بازار سرمایه ایران، بازار مالی اسلامی است که برای بازارهای خارجی از جذابیت بسیاری برخوردار است. از این رو می‌توانیم با معرفی این بازار به نهادهای ناظر، دیگر کشورها را جذب کنیم. طی این سال‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار تلاش کرد تا ارتباط خود را با نهادهای ناظر بین‌المللی گسترش دهد.

    در راستای اهداف سازمان بورس مبنی بر بین‌المللی کردن بازار سرمایه، گروهی از مسئولان ارشد بازار سرمایه ایران با همتای آلمانی خود، بافین (BaFin) در شهر فرانکفورت آلمان دیدار و گفتگو کردند که بر اساس آن همکاری‌های نزدیکی با این کشور برقرار شد. با توجه به اینکه بیش از  50 درصد سرمایه‌گذاران خارجی FPI مربوط به کشور آلمان هستند، آلمان برای بازار سرمایه ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

    البته اگر سرمایه‌گذاران آلمانی زبان را به آنها اضافه کنیم، این آمار افزایش هم پیدا می‌کند. از سوی دیگر خط مشی سازمان بورس، ایجاد ارتباط به صورت فعالانه است یعنی می‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم که دیگر کشورها به سراغ بازار ایران بیایند اما اکنون انتخاب کرده‌ایم که با توجه به اهداف بازار سرمایه، به دنبال شریک تجاری خوب بگردیم. وقتی سازمان بورس ایران با شرکت بافین ارتباط داشته باشد، حس اعتماد سرمایه‌گذاران آلمانی برای حضور در بازار ایران را تقویت می‌کند.

    برچسب ها