عصر خودرو

ایران روابط تجاری خود را با قطر و عمان افزایش می دهد

عصر بازار- خبرگزاری رسمی چین امروز گزارش کرد ایران با توجه به چالش های تجاری با امارات متحده عربی در حال افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری خود با قطر و عمان است.

ایران روابط تجاری خود را با قطر و عمان افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ایران بارها از اینکه امارات مالیات مضاعف سنگین دریافت می کند و محدودیت های بانکی زیادی برای تجار ایرانی ایجاد کرده، گلایه کرده است.
    این گزارش خاطر نشان می کند با توجه به تحولات منطقه ای و مسایل مذکور، ایران اکنون به قطر و عمان به عنوان کشورهایی چشم دوخته است که می توانند یک پایانه و مرکز مهم تجاری در منطقه برای ایران باشند.
    شینهوا می نویسد که بانک مرکزی ایران مدتی است از محدودیت های موجود بانک های اماراتی برای بازرگانان ایرانی خبر می دهد و برای رفع این محدودیت ها تلاش کرده است تا کشورهای جایگزین پیدا کند.
    گزارش تاکید می کند ایران با قطر و عمان روابط گرمی دارد و به همین سبب بر این باور است این دو کشور می توانند شرکای بسیار خوب تجاری برای تهران باشند.
    خبرگزاری رسمی چین تصریح می کند با وجود این چالش ها ایران هیچ برنامه ای برای قطع روابط تجاری با امارات ندارد زیرا این کشور همواره یک گذرگاه تجاری مطلوب برای تهران بوده و ارزش تبادلات تجاری آنها در سال 2017 میلادی 12 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است.
    در 11 ماه گذشته بر اساس گزارش شینهوا صادرات ایران به قطر با یک افزایش بسیار قابل توجه از 92 میلیون دلار به 215 میلیون دلار و در همین مدت صادرات قطر به ایران ‍157 درصد بیشتر شده و به 21 میلیون دلار رسیده است.

    برچسب ها