عصر خودرو

یک تیر و دو نشان عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

عصر بازار- ورود محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند محلی برای عرضه و تقاضا باشد، چرا که این امر می‌تواند موجب شفافیت در بازار‌های کالایی شود.

یک تیر و دو نشان عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند رخداد‌های مهمی را برای بازار بورس به همراه آورد.

    تجربه جهانی نشان داده که راه برن رفت از چالش‌های بخش کشاورزی، استفاده از سازوکار بورس است که در این بین صدها نهاد از این دست در سراسر جهان فعال هستند.

    مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه ، با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، اظهار کرد: ورود محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند موجب شفافیت بین خریدار و فروشنده شود.

    وی با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند مفید واقع شود، اظهار کرد: ورود محصولات کشاورزی به نفع کشاورز و دولت خواهد بود و اگر کیفیت این محصولات پایین بیاید به طور قطع بهره وری محصول هم پایین خواهد آمد و به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یادآورشد: کشاورزان به راحتی می‌توانند محصولات خود را در بورس ارائه دهند و همچنین با قیمت مشخص محصولات خود را عرضه کنند، چرا که ورود محصولات در بورس می‌تواند تولید و اشتغال را به ارمغان آورد.

    به گفته طحانی، ورود محصولات کشاورزی در بورس کالا باید بیش از این، صورت می‌گرفت چرا که بسیاری از کشور‌ها نسبت به عرضه محصولات خود در سال‌های گذشته اقدام کردند.

    طحانی با بیان اینکه ورود محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند به نفع اقتصاد کشور باشد، تصریح کرد: در بسیاری از کشور‌ها همچون آمریکا قهوه یکی از محصولاتی است که در بورس معامله شده و از محصولات پرمعامله است.
    تنظیم بازار محصولات کشاورزی با استفاده از بورس کالا

    همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه ، در این باره گفت: ما در زمینه ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا عقب هستیم، در حالی‌که در کشور‌های توسعه یافته این روند به‌صورت صعودی پیش می‌رود.

    وی ادامه داد: ابزار‌های پیشرفته در بورس می‌تواند عرضه و معاملات محصول را در بورس کالا به حداقل برساند که این امر نیازمند ساختار مالی در بازار سرمایه است.

    دارابی در ادامه تصریح کرد: زمانی که محصولات با کیفیت بالاتر در بورس عرضه شوند به مراتب نقدینگی در بازار بیشتر شده و قیمت و شرایط عادلانه تری در بازار مهیا می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا نیازمند یک ساختار مناسب و منظم است و این امر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و مناسب است.

    برچسب ها