عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی :

تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان به سال ۹۷ موکول شد

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت متوفیان پس از خاتمه پرداخت سود مشمولان زنده به طور جدی تری مورد بررسی قرار می گیرد.

تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان به سال ۹۷ موکول شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی در مورد آخرین جزئیات سود افراد متوفی سهام عدالت اظهار کرد: هنوز به نتیجه قطعی برای نحوه واریز افراد متوفی نرسیده‌ایم. پس از خاتمه پرداخت سود مشمولان زنده این مسئله به طور جدی تری مورد بررسی قرار می گیرد.

    سبحانی با اشاره به همزمانی تعیین تکلیف نهایی مشمولان زنده و افراد متوفی ادامه داد: همزمان با پرداخت مراحل گوناگون سود مشمولان در قید حیات، پروسه نحوه واریزی افراد متوفی هم در حال بررسی و پیگیری است.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: اکنون درگیر چالش هایی مبنی بر اینکه آیا وراث تنها باید به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند و یا اینکه وب سایت دیگری برای آنها تهیه می‌شود، هستیم. این امر بستگی به نظر دیگر مراجع دارد.

    وی اضافه کرد: البته منابعی همچون پست بانک، دولت الکترونیک و ... برای مراجعه افراد وراث پیشنهاد شده است که هنوز مسئولان ذی ربط به نتیجه‌ نهایی در انتخاب آن نرسیده‌اند.

    سبحانی بیان کرد: نتایج شیوه واریزی افراد متوفی به نهادهایی همچون ثبت اسناد، ثبت احوال، دادگستری و ... بستگی دارد. اکنون در حال هماهنگی با این نهادهای دولتی هستیم.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: به یک نتیجه کلی بابت فرمول‌های واریز سود سهام افراد متوفی رسیده‌ایم اما شیوه اخذ وراث هنوز در حال بررسی است و به محض قطعی شدن جزئیات این مسئله را رسانه‌ای خواهیم کرد.
    زمان احتمالی تعیین تکلیف سود افراد متوفی

    وی با اشاره به زمان احتمالی تعیین تکلیف سود افراد متوفی گفت: احتمال واریز سود و نتیجه گیری های نهایی این دسته از افراد، زمان بخصوصی را نمی‌توانم اعلام کنم، چراکه این فرآیند بسیار پیچیده است و اولویت بررسی و پیگیری  را برای 47 میلیون نفری که در قید حیات هستند، گذاشته‌ایم.

    سبحانی با بیان علت در اولویت قرار دادن افراد در قید حیات، تصریح کرد: متقاضیان به راحتی می‌توانند به سایت در نظر گرفته شده مراجعه کنند و مشخصاتی همچون شماره شبا، کد سهام متعلق و ... را به ثبت برسانند اما پرداخت سود افراد متوفی نیازمند هماهنگی با نهادهای نظارتی دیگر است که زمان زیادی را صرف خود می کند.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: عده ای سهم سود افراد متوفی را بلاتکلیف می خوانند، در حالیکه این برداشتی اشتباه است و تیم بخصوصی به طور مجزا در حال بررسی جزئیات پرداخت سود افراد وراث هستند تا هر چه سریع تر واریزی ها انجام شود.

    وی ادامه داد: تشخیص صحت شخصیت وراثت و ثبت اطلاعات این افراد در وب سایت مربوط به خودی خود نیازمند یک ساز و کار مدون برای جلوگیری سواستفاده افراد سودجو است که هنوز این مسئله به نتیجه کلی نرسیده است.

    سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت در سال مالی 95، گفت: تا کنون به 16 گروه سود سهام عدالت تعلق گرفته است که 10 گروه آن در یازده بهمن سود کامل این سال مالی را دریافت کرده اند و با تمامی افراد زیر مجموعه این 10 گروه تسویه حساب شد.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: 10 گروه مذکور شامل افرادی همچون سازمان بهزیستی، خبرنگاران، طلاب، قاریان قرآنی، زنان سرپرست خانواده و ... هستند که بنا بر تشخیص سازمان متولی در الویت پرداختی ها قرار گرفتند.

    وی اضافه کرد: اکنون تسویه حساب چهار گروه از جمله مددجویان باقی مانده است که از روزهای نخست بهمن ماه تسویه حساب تکمیلی را آغاز کرده‌ایم و مطابق با همین روال، توانستیم  روز گذشته پرداخت سود تکمیلی یک گروه دیگر که شامل حال کارگران ساختمانی است به اتمام برسانیم.
    تخصیص  240 میلیارد سهم سود سهام عدالت به کارگران ساختمانی

    سبحانی ادامه داد: حدود 4.5 میلیون نفر گروه کارگران ساختمانی را تشکیل می دهند و بالغ بر 240 میلیارد سهم سود سهام عدالت به این دسته تعلق گرفت.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: اکنون تسویه حساب دو گروه کارمندان دولت، بازنشستگان و همچنین روستاییان عشایر باقی مانده که از امروز اقدام به پرداخت سود آنها می‌کنیم و تا پایان سال تسویه حساب‌ این دو گروه باقی مانده به اتمام می رسد.

    وی اعلام کرد: سازمان خصوصی سازی در تلاش است تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را قبل از اتمام فرصت آنها، جمع‌آوری کند تا شاهد وقوع بدقولی نباشیم و هر چه سریع‌تر افرادی که سود دریافت نکردند به حق قانونی خود برسند.

    سبحانی با اشاره به پرداخت سود سال مالی 96 بیان کرد: پس از اینکه مجامع شرکت‌ها برای سال مالی 96 تشکیل شد، واریزی سود سهام عدالت را آغاز می کنیم. مجامع عمده شرکت ها در اوایل تیر و دی ماه انجام می‌شود.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی در پایان سخنان خود گفت: مقدار پرداختی های سود سال مالی 96 بیشتر از سال مالی 95 خواهد بود و افراد مشمول حال این سهام سود های خود را در سال 97 دریافت می کنند.

    برچسب ها