عصر خودرو

کره جنوبی در بخش انرژی خورشیدی ایران سرمایه گذاری می کند

عصر بازار- گزارش خبرگزاری رسمی چین حاکی است کره جنوبی قصد دارد در زمینه انرژی خورشیدی و توسعه این منبع پاک انرژی در ایران سرمایه گذاری و با تهران همکاری کند.

کره جنوبی در بخش انرژی خورشیدی ایران سرمایه گذاری می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، کره جنوبی از قصد خود برای سرمایه گذاری در ساخت یک نیروگاه انرژی خورشیدی در زرندیه ایران در مرکز کشورمان خبر داده است.
    گزارش می افزاید یک هیات از کره جنوبی که به ایران سفر کرده از منطقه ای در استان مرکزی دیدن کرده است که قرار است نیروگاه برق در آن ساخته شود.
    زمینی به وسعت 28 هکتار به گزارش خبرگزاری چین برای این طرح اختصاص داده شده است و کره جنوبی برای این برنامه 44 میلیون دلار اختصاص داده است که معادل 70 درصد از کل بودجه لازم برای ساخت نیروگاه برق انرژی خورشیدی است.
    این نیروگاه که مابقی سرمایه گذاری آن را ایران برعهده می گیرد 17 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و بر اساس اعلام طرفین ظرف مدت 15 ماه ساخته خواهد شد.
    در کنار علاقه کره جنوبی به تامین مالی این طرح ، یک انجمن اقتصادی کره جنوبی اعلام کرده که از جمله برنامه هایش ایجاد مراکز فن آوری کره جنوبی در ایران و چند کشور دیگر است.
    از زمانی که توافق هسته ای به اجرا گذاشته شده روابط اقتصادی و همکاری های انرژی ایران و کره جنوبی نیز گرمتر و نزدیکتر شده است.
    انجمن خدمات گمرکی و رسیدگی به امور موسسات کوچک و متوسط کره جنوبی موسوم به 'اس ام بی آ' خاطر نشان کرده است یکی از بازارهای هدف ایران است.
    این انجمن در گزارش مشروحی آورده است که موسسات کوچک و متوسط باید به دنبال حضور در بازار کشورهای دیگر منطقه آسیا از جمله ایران باشند.
    انجمن در گزارش خود تصریح کرده است که برای ایجاد مراکز فن آوری برنامه ریزی هایی در حال انجام است و شرکت های کوچک و متوسط هم بازارهایی نظیر ایران را مد نظر قرار دهند.

    برچسب ها