عصر خودرو

افزایش قیمت طلا در واکنش به عقبگرد دلار

عصر بازار- قیمت طلا روز دوشنبه در پی ضعیف شدن ارزش دلار و انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا در واکنش به عقبگرد دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.6 درصد افزایش یافت و به 1336.53 دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته 1.4 درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش در دو ماه و نیم اخیر بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.6 درصد افزایش یافت و به 1338.4 دلار رسید.

    شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، با 0.1 درصد افت، به 89.774 واحد رسید. این شاخص هفته گذشته 0.9 درصد رشد کرده و از 88.253 واحد که پایینترین رکوردش در سه سال اخیر بود، فاصله گرفته بود.

    به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC، با فضای رشد جهانی مطلوبی که وجود دارد، تقاضایی برای داراییهای مطمئن وجود ندارد.

    بانک مرکزی آمریکا با توجه به ریزش اخیر بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به رشد فشارهای تورمی، روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد رشد ثابت ادامه پیدا کند و هیچ ریسکی که مانع افزایش نرخهای بهره شود، مشاهده نمی کند.

    اگرچه رشد فشارهای تورمی ممکن است به افزایش تقاضا برای خرید طلا منجر شود اما افزایش نرخهای بهره، قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشار قرار می دهد زیرا سوددهی ندارد.

    بر اساس گزارش رویترز، معاملات بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی مهم آمریکا بودند، شکل محتاطانه ای به خود گرفت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش یافت و به 16.69 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 1052.20 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد رشد، در 1002 دلار ایستاد.

    برچسب ها