عصر خودرو

در بررسی قیمت های جدید مشخص شد؛

کاهش دسته جمعی قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی

عصر بازار- قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی در حالی امروز از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام شد که تحت تاثیر کاهش قیمت نرخ دلار در نظر گرفته شده در قیمت ها، تمام کالاهای دو گروه مذکور با روندی نزولی در قیمت های پایه همراه شدند.

کاهش دسته جمعی قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، طبق قیمت های پایه محصولات گروه پلیمری و شیمیایی اعلام شده برای این هفته، مبنای نرخ دلار با 4.92 درصد افت به قیمت حدود 4535 تومان در نظر گرفته شد و تحت تاثیر آن، در گروه محصولات پلیمری، قیمت پلی اتیلن سبک فیلم بیشترین کاهش قیمت را شاهد بود؛ بطوریکه قیمت پایه این محصول با کاهش 4.3 درصدی مواجه شد.
    همچنین قیمت پایه انواع پی وی سی در گریدهای مختلف با 4.03 درصد افت نسبت به هفته گذشته اعلام شد.
    در رتبه بعدی بیشترین افت قیمت ها نیز پلی اتیلن سنگین اکستروژن، گریدهای مختلف پلی استایرن انبساطی و نیز SBRها قرار داشتند؛ بطوریکه قیمت پایه این محصولات نیز همگی با 3.91  درصد کاهش نسبت به قیمت های هفته قبل همراه شدند.
    پلی پروپیلن نساجی نیز با کمترین نوسان قیمتی نسبت به هفته گذشته مواجه شد. قیمت پایه این محصول برای هفته جاری 1.99 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.
    قیمت محصولات شیمیایی نیز بی تاثیر از افت بهای ارز در بازار آزاد نبود. بطوریکه قیمت پایه اعلامی برای کلیه محصولات شیمیایی نیز همچون پلیمری ها در مدار نزولی قرار گرفت. بطوریکه در پی کاهش ارزش دلار، بیشترین افت قیمت پایه متوجه محصول آمونیاک مایع و گاز بود. بطوریکه این دو محصول 4.62 درصد افت را در قیمت پایه اعلامی خود نسبت به قیمت هفته گذشته شاهد هستند.
    قیمت پایه متانول نیز تحت تاثیر کاهش بهای ارز با 4.56 درصد رو به رو شده و پس از آن محصولاتی همچون نرمال بوتانول، اوره پریل، نیترات آمونیم کشاورزی، اسید استیک و تولوئن دی ایزو سیانات همگی کاهش 3.91 درصد را در قیمت های پایه اعلامی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تجربه کردند. همچنین کمترین نوسان قیمت در میان قیمت های پایه این هفته نیز به اوره صنعتی گرانوله با 0.7 درصد افت اختصاص یافت.

    برچسب ها