عصر خودرو

رییس خانه معدن ایران :

استقبال ایران از سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی خارجی در معادن

عصر بازار- رییس خانه معدن ایران گفت: جمهوری اسلامی از سرمایه گذاری خارجی به میزان ۱۰۰ درصد استقبال می کند و شناسایی ۶۸ نوع ماده معدنی در کشورمان، فرصت گسترده پیش روی شرکت های خارجی برای حضور فعال در معادن ایران را فراهم ساخته است.

استقبال ایران از سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی خارجی در معادن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد رضا بهرامن روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار سی و ششمین گردهمایی و سومین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: بررسی های پیشین میزان ذخیره شناسایی شده معادن کشور را حدود 60 میلیارد تن مشخص ساخت که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .
    وی تصریح کرد: اکتشاف های جدید میزان ذخایر جدیدی از سنگ آهن ، طلا ، زغالسنگ و ... را نشان می دهد که سرمایه گذاران خارجی در صورت تمایل می توانند از این فرصت های استثنایی برخوردار شوند .
    به گفته رییس خانه معدن ایران، اکنون بالغ بر 75 درصد تولید معادن کشور توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و این عرصه روند رو به افزایش دارد.
    پیش از این اعلام شد، بالغ بر 90 درصد معادن کشور توسط بخش خصوصی و تعاونی استخراج می شود و معادن بزرگ با سهم پنج تا هشت درصدی در مالکیت دولت قرار دارد.
    وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش اعلام کرد: شمار معادن کشور بالغ بر 10 هزار معدن است که از این رقم حدود 6 هزار معدن فعال و بقیه در دست تجهیز و یا راکد است.
    بر اساس آمار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی، در دوره 9 ماهه امسال 48 میلیون و 663 هزار تن مواد معدنی و صنایع مربوطه به ارزش بیش از 6 میلیارد و 855 میلیون دلار به بازارهای مربوطه راه یافت .
    سهم بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات 9 ماهه امسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب 55 و 22 درصد اعلام شد .
    بهرامن ضمن استقبال از همکاری های بین المللی در بخش معادن کشورمان اظهار داشت: اکنون ایران با یک شرکت قزاقستانی در بخش طلا همکاری دارد و در زمینه های مختلف این ارتباطات برقرار است و کشورهای دیگر نیز می توانند با توجه به فهرست اعلام شده سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )، در زمینه های مورد علاقه وارد این عرصه شوند.
    ایران از نظر ذخایر شناسایی شده معدنی در جایگاه چهاردهم جهانی قرار دارد و از نظر تنوع رتبه دهم را از آن خود ساخته است .
    رییس خانه معدن در ادامه یادآور شد: بهره گیری از دانش روز و فناوری نوین که بهره برداری از معادن کشورمان را تسهیل کند، از جمله اهداف برپایی اینگونه همایش های بین المللی است و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز با بهره گیری از تازه های علم زمین شناسی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در این بخش نقش موثری خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز بکار سی و ششمین گردهمایی و سومین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین، نمایشگاه و فروشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آغاز به کار کرد.
    نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از ایران و جهان تا نهم اسفند ماه جاری از ساعت 9 تا 16 برای بازدید دایر است.
    حدود 400 نمونه سنگ و 2 هزار نمونه کانی و بیش از یکهزار و 200 نمونه سنگواره و 65 نمونه ابزار معدنکاری قدیمی مکشوفه از معادن ایران و اشیای باستان شناسی به معرض نمایش درآمده است .
    موزه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور موزه‌ای تخصصی محسوب می شود و نمونه‌هایی از سنگ، کانی، سنگواره (فسیل) و اشیای معدنکاری قدیمی از نقاط مختلف داخل و خارج کشور در آن نگهداری می شود.
    مساحت موزه و نمایشگاه 345 متر مربع است.
    سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ( موزه ) در میدان آزادی، بلوار معراج، جنب سازمان نقشه برداری واقع شده است.

    برچسب ها