عصر خودرو

معامله بیش از ۶ میلیون کیلووات ساعت در بازار برق بورس انرژی

عصر بازار- در جریان معاملات نخستین روز هفته (شنبه ۵ اسفند ماه ۹۶)، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد سمپنا ۹۷۱، ۵۲ هزار و ۵۴۴ قرارداد به ارزش بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال و در نماد "سنفت۹۷۱" ۳۴ هزار و ۲۲۲ قرارداد با ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.

معامله بیش از ۶ میلیون کیلووات ساعت در بازار برق بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این روز بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 360 هزار قرارداد معادل 6 میلیون و 30 هزار کیلووات ساعت به ارزش 1 میلیارد و 549 میلیون ریال بود. در روز شنبه، نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت 257 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    خاطر نشان می شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 4 تا 6 فروردین 97 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی  1 اردیبهشت 97 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 9 اسفند 96 پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

    دادوستد بیش از 26هزارتن انواع فرآورده های نفتی در بازار فیزیکی بورس انرژی

    در روز شنبه در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای برش سنگین، گاز بوتان، گاز پروپان و گاز مایع پتروشیمی بندر امام، آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل، حلال 400،402،406،410،502 و 503 پالایش نفت اصفهان، حلال 402، نفتای سنگین و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، حلال 402 و 503 پالایش نفت کرمانشاه و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی عرضه شد.

    در رینگ بین‌الملل بورس انرژی نیز کالاهای گازمایع پالایش گاز فجر جم، نفت سفید، سوخت هوایی و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عرضه شدند که حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی این روز (5 اسفند ماه) 26 هزار و 182 تن و به ارزش بیش از 570 میلیارد و 869 میلیون ریال است.

    از نکات مهم عرضه های این روز می‌توان به 18 هزار تن تقاضا برای نفت گاز عرضه شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان اشاره کرد که این مقدار تقاضا معادل 3 برابر میزان عرضه بود و در نهایت خریداران برای معامله 6 هزار تن نفت گاز با یکدیگر رقابت کردند.

    و اما طی روز کاری جاری (یکشنبه 6 اسفند 96) در بازار فیزیکی، کالاهای میعانات گازی پالایش گاز ایلام، نفتای سبک و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو