عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران :

بورس کالا رکورد ارزش سالانه معاملات را شکست

عصر بازار- حامد سلطان‌نژاد مدسر عامل بورس کالای ایران در یک نشست خبری که روز یکشنبه، ۶ اسفندماه در شرکت بورس کالای ایران برگزار شد به تشریح جهت گیری اقتصادی و عملکرد بورس کالا در سال ۹۶ پرداخت.

بورس کالا رکورد ارزش سالانه معاملات را شکست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، سلطان‌نژاد در ابتدا به رکورد شکنی بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: از بعد مقایسه بورس‌ها ، بورس کالای ایران توانسته با 87 هزار و 900 میلیارد تومان و رشدی 48 درصدی از نگاه ارزش معاملات در صدر بورس‌ها قرار بگیرد.
    وی افزود: ارزش سالانه معاملات در این 11 ماهه به 103 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که این رقم ارزش سالانه را جابه‌جا کرد.
    مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه به بررسی آمار محصولات مختلف عرضه شده در بورس کالا اشاره و بیان کرد: در حوزه محصولات کشاورزی رکورد معاملات گندم با رشد 21 درصدی در مقدار و 19 درصدی در ارزش شکسته شد. همچنین در زمینه محصولات پتروشیمی نیز شاهد رشر 11 درصدی در مقدار و 33 درصدی در ارزش  معاملات این محصول بودیم.
    سلطان‌نژاد ادامه داد: در زمینه محصولات فرآورده‌های نفتی 9 درصد رشد در مقدار و 48 درصد رشد در ارزش معاملات این محصول داشته‌ایم. به طور کلی در بازار فیزیکی شاهد 24 میلیون تن معامله  در 11 ماهه گذشته بوده‌ایم که این رقم رشد 4 درصدی در مقدار و 33 درصدی در ارزش معاملات را نشان می‌دهد.
    وی افزود: در حوزه قراردادهای آتی نیز 3 هزار و 776 معامله ثبت شده است که رشد 27 درصدی در مقدار و 61 درصدی در ارزش را به همراه داشته است.
    سلطانی‌نژاد با اشاره به معاملات گواهی سپرده کالایی گفت: در این حوزه ذرت با حدود 465 هزار تن  محصول به ارزش  4 هزار و 211
    میلیارد ریال و رشد 86 درصدی صدرنشین بازار گواهی سپرده است.
    مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه این نشست خبری به بررسی وضعیت اوراق بهادار کالایی در بورس کالا اشاره و اظهار کرد: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی صنعت طیور کشور، پذیره نویسی و انجام معاملات 3 صندوق کالایی و اخذ موافقت سازمان بورس برای راه اندازی صندوق زعفران از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی است که در سال 96 در حوزه اوراق بهادار کالایی شاهد آن بودیم.
    سلطانی‌نژاد در ادامه توسعه و بهبود سامانه معاملات بر خط، توسعه سامانه رابط بانکی، سامانه پذیرش کالا و توسعه سامانه معاملات کشف پریمیوم را از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه فناوری و اطلاعات دانست.
    مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه به پذیرش اوراق سلف موازی استاندارد جدید اشاره کرد و گفت: این اوراق سلف موازی در راستای کمک به تامین مالی بخش‌های اقتصادی از جمله شرکتهای سایپا، نفت پاسارگاد، سیمان خوزستان ، فولاد مبارکه و ...منتشر شده و می‌شود. وی افزود: بخش عمده ای از این تامین مالی در اسفندماه انجام شده و باقی آن اوایل سال آینده منتشر میشود.
    سلطانی‌نژاد در خصوص مقدار این تامین مالی گفت: ارزش این تامین مالی در حدود 2500 میلیارد تومان تخمین زده میشود.
    مدیرعامل بورس کالای ایران در آخر به تشریح برنامه‌های آتی بورس کالا پرداخت و اظهار کرد: ایجاد بسته معاملات به پشتوانه قبض انبار، اجرای سیاست حمایتی خرید توافقی برخی محصولات کشاورزی، تدوین راهبردی بورس کالای ایران و اجرایی سازی بند الف 32 قانون برنامه ششم توسعه تنها قسمتی از برنامه‌هایی است که بورس کالا در نظر دارد در سال آینده اجرایی کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو