عصر خودرو

در جلسه هیات واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد انجام شد؛

تصویب واگذاری ۳۴ بنگاه به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان

عصر بازار- واگذاری ۳۴ بنگاه دولتی به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان در جریان سیصد و سی و هشتمین جلسه هیات واگذاری، به تصویب اعضا رسید.

تصویب واگذاری ۳۴ بنگاه به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا، در این جلسه که صبح امروز به ریاست وزیر اقتصاد در محل وزارت متبوع برگزار شد، سازمان خصوصی سازی به عنوان دبیرخانه هیات، پیشنهاد تصویب قیمت پایه 34 مورد از بنگاه ها و شرکت های مشمول واگذاری را به هیات ارائه کرد که پس از بحث و بررسی همه جانبه  گزارش های کارشناسان رسمی دادگستری در مورد قیمت گذاری ها و با حضور و مشارکت وزارتخانه های ذیربط و شرکت تخصصی مربوط، قیمت های پایه این بنگاه ها و شرکت ها به تصویب رسید.

    بر این اساس مقرر شد، سازمان خصوصی سازی نسبت به درج آگهی عرضه بنگاه های مذکور با استفاده از روش مزایده عمومی و بصورت رقابتی جهت فروش بنگاه یا سهام آنها اقدام کند.

    بنا بر مفاد مصوبات جلسه امروز هیات واگذاری، ارزش ریالی مصوبات قیمت گذاری در این جلسه بالغ بر شش هزار و 127 میلیارد تومان بود که مشتمل بر تصویب قیمت چهار نیروگاه تولید برق بعثت با ارزش 243 میلیارد تومان، نیروگاه برق اصفهان معادل ارزش پایه 2،188 میلیارد تومان، نیروگاه برق سهند به ارزش پایه 1،641 میلیارد تومان و نیروگاه برق خراسان به قیمت پایه معادل 1،523 میلیارد تومان به همراه شرکت های مدیریت تولید برق مرتبط با هر یک از این نیروگاه ها با قیمت های پایه مصوب است.

    این گزارش، میزان برق تولیدی نیروگاه های یاد شده، را معادل 2،525 مگاوات برآورد کرده است.

    همچنین، تصویب قیمت 40 درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن، 22 درصد از سهام شرکت شهر صنعتی کرمانشاه، دارایی های مربوط به عرصه میدان دام محمدآباد اصفهان و کشتارگاه قدیم اصفهان جمعا به ارزش پایه حدود 202 میلیارد تومان از دیگر مصوبات سیصد و سی و هشتمین جلسه هیات واگذاری بود.

    بر اساس این گزارش، در این جلسه قیمت پایه 3 شرکت غله و خدمات بازرگانی مناطق کشور و نیز 12 سیلوی نگهداری غلات مربوط به این شرکتها، مورد بحث و بررسی واقع گردید و در نهایت قیمت این شرکتها و بنگاهها به ارزش بالغ بر 320 میلیارد تومان شامل شرکتهای غله و خدمات بازرگانی منطقه های 4، 6 و 8 و سیلوهای اردبیل، قدیم کرمانشاه، قدیم سنقر، کنگاور، شماره یک تبریز، میانه، اهر، بیجار، سقز، قدیم همدان، انبار مکانیزه همدان، نهاوند، ارزوئیه بافت، قدیم کرمان، قدیم ازنا، قدیم بروجرد و قدیم خرم آباد به تصویب هیات رسید.

    این گزارش حاکی است، هیات واگذاری در این جلسه قیمت پایه چهار جایگاه سوخت به ارزش 4 میلیارد تومان را تصویب کرد تا از طریق مزایده عمومی نسبت به واگذاری آنها اقدام شود.

    استماع گزارش بازرسی انجام شده توسط سازمان خصوصی سازی از شرکتهای واگذار شده که بیانگر رعایت مطلوب تکالیف و تعهدات از سوی خریداران طرف قرارداد دولت می باشد و ارایه رهنمود در خصوص آن، از جمله سایر تصمیمات دستور جلسه امروز هیات واگذاری بود.

    در پایان مقرر شد باقیمانده قیمت گذاری های سال 1396 در جلسه بعدی و تا قبل از پایان سالجاری به تصویب هیات واگذاری برسد.

    برچسب ها