عصر خودرو

اوپک از سال آینده کاهش تولید را تعدیل می‌کند

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان گفت، اوپک و متحدانش از جمله روسیه احتمالا سال آینده شروع به تعدیل کاهش تولید های خود که به ترمیم بازار کمک کرده خواهند کرد.

اوپک از سال آینده کاهش تولید را تعدیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،وزیر انرژی عربستان گفت، اوپک و متحدانش از جمله روسیه احتمالا سال آینده شروع به تعدیل کاهش تولید های خود که به ترمیم بازار کمک کرده خواهند کرد.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان امروز در دهلی نو به خبرنگاران گفت، اکنون که بازار در حال حرکت به سمت توازن است و مازاد ذخایر نفتی در حال کاهش است، قدم بعدی برای تولید کنندگان تعدیل کاهش تولیدهای اعمال شده است.

    وی افزود، کشورهای شرکت کننده در توافق کاهش تولید هم اکنون در حال مطالعه این مسئله هستند که برقراری توازن مجدد در بازار مستلزم چیست و قدم های بعدی شان را بعد از آنالیز وضعیت اعلام خواهند کرد.

    الفالح افزود، کاهش تولید ها ممکن است «در سال 2019» تعدیل شود، اما ما نمی دانیم دقیقا کی و چگونه. «آنچه ما می دانیم این است که این کار باید به شکلی انجام گیرد که به هیچ وجه موجب اختلال در توازن بازار نشود و نتایج دشواری را که از سال 2016 به این طرف به دست آمده زایل نکند.»

    الفالح ضمن استقبال از افزایش تولید نفت آمریکا گفت، تقاضا در سال 2018 همچنان قوی خواهد بود و بازار قادر خواهد بود این میزان عرضه را جذب کند.

    وزیر انرژی عربستان در ادامه گفت: «چهارچوب همکاری ها بعد از سال 2018 هنوز نهایی نشده، اما مطمئنا از نظر عربستان و اوپک، این عزم وجود دارد که موفقیت های سال های 2017 و 2018 را به یک چهارچوب پایدار تبدیل کنیم که به ما اجازه دهد از بروز بی ثباتی در بازارهای نفت جلوگیری کنیم.»

    الفالح خاطر نشان کرد کشورش متعهد به توافق کاهش تولید و برقراری توازن در صادرات نفت خود است و صادراتش را در ماه مارس زیر 7 میلیون بشکه حفظ خواهد کرد.

    برچسب ها