عصر خودرو

تداوم اوضاع بسیار خوب اقتصادی آلمان

عصر بازار- آمارهای منتشر شده اداره آمار آلمان نشان می دهد این کشور با مازاد تراز تجاری و بودجه قابل ملاحظه ای روبروست.

تداوم اوضاع بسیار خوب اقتصادی آلمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، آمارهای منتشر شده که نتایج اولیه را تایید کردند نشان می‌دهد، اقتصاد آلمان سال گذشته میلادی را علی رغم نااطمینانی‌های غیرعادی فضای سیاسی خود با گام هایی محکم برداشته است. با وجود گذشت پنج ماه از انتخابات غیر نتیجه بخش سپتامبر سال گذشته، این کشور هنوز هم منتظر تشکیل دولت است. با وجود توافق اولیه بین حزب محافظه کار خانم مرکل و سوسیال دموکرات ها، اعضای این حزب هنوز هم فرصت وتوی ائتلاف را در رای گیری پیش رو دارند.

    آن طور که این گزارش نشان می دهد، با وجود مسائل سیاسی، اقتصاد شکوفای آلمان باعث شده است مازاد بودجه این کشور در سال 2017 به 36.6 میلیارد یورو برسد که بالاترین سطح از زمان اتحاد دو آلمان در دهه 1990 است.

    یئورگ تسویگنر- کارشناس اقتصادی ارشد بانک توسعه دولتی " کا اف دبلیو" گفت: وضعیت خوب اقتصاد آلمان تداوم یافته است، از سال 2014 رشد اقتصادی سریعتر از روند بلندمدت بوده است و این روند برای سال آینده و پس ازآن نیز ادامه خواهد یافت. وی گفت علی رغم تعطیلات عمومی غیر عادی پرشمار، عملکرد اقتصاد در سه ماهه اخر سال گذشته خوب بوده است.

    به گفته اداره آمار فدرال، صادرات که به طور سنتی از بنیان های اصلی اقتصاد این کشور است در سه ماهه چهارم 2.7 درصد و واردات دو درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر مصرف خصوصی که یکی از حمایت کنندگان اصلی رشد چند سال اخیر به شمار می رود، به مانند سرمایه گذاری ها، راکد باقی مانده است.

    هم چنین افزایش مخارج دولتی باعث شده است رشد اقتصادی 0.1 درصد افزایش یابد. وزارت دارایی آلمان اعلام کرده است انتظار دارد روند رو به رشد فعلی اقتصاد در سال جاری نیز ادامه یابد.

    حزب سوسیال دموکرات روز چهارم مارس در خصوص تشکیل دولت ائتلافی با مرکل رای گیری خواهد کرد اما نظرسنجی ها نشان میدهند 464هزار عضو این حزب با ائتلاف مخالفند.

    برچسب ها