عصر خودرو

معاون سازمان خصوصی سازی:

قطعیت واگذاری بخشی از سهام ۴۹ شرکت به سبد سهام عدالت

عصر بازار- معاون سازمان خصوصی سازی گفت: ۴۹ شرکت به صورت قطعی برای سهام عدالت اختصاص یافته است و این شرکت ها هیچگونه تغییر دیگری نخواهد داشت.

قطعیت واگذاری بخشی از سهام ۴۹ شرکت به سبد سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، داود خانی گفت: در مجموع تعداد 49 شرکت که قیمت گذاری قطعی شده و بخش عمده آنها جزو شرکت های بورسی و تعدادی اندک هم  غیربورسی اند، طی سنوات گذشته به سهام عدالت اختصاص کامل پیدا کردند و در جلسه  آبان ماه سال 1395 شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قطعیت یافته‌اند.

    معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی افزود: این شرکت ها در جلسه مورد نظر نهایی شده و تصویب گردید که این 49 شرکت به صورت قطعی برای سهام عدالت اختصاص یابند و لذا این شرکت ها هیچگونه تغییر دیگری نخواهد داشت.

    وی اضافه کرد: این 49شرکت در صورت تصویب لایحه پیشنهادی از سوی مجلس به پورتفوی شرکت های سرمایه گذاری استانی اضافه نمی شوند، بلکه شرکتهای مصوب شده در شورای عالی اصل 44 به موجب این لایحه قرار است به عنوان سرمایه صندوق، سرمایه‌گذاری شوند که عنوان آن صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت است.

    معاون سازمان خصوصی سازی گفت: به موجب احکام قبلی شرکت های سرمایه گذاری های استانی دارای سرمایه گذاریهایی به نام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت بودند که البته این موضوع قطعیت کامل نداشت و اکنون قانون گذار در خلال این لایحه تصویب میکند که این شرکت های سرمایه گذاری واجد این سرمایه گذاری ها نیستند و صندوق های سرمایه گذاری متولی این سرمایه ها و شرکتهای سرمایه‌پذیر است.

    برچسب ها