عصر خودرو

افزایش ۱ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار: قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته حدود یک دلار افزایش یافت و در پایان معاملات به ۴۴ دلار و ۶۶ سنت رسید.

افزایش ۱ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پیش خریدهای قبل از تعطیلات آخر هفته موجب شد که قیمت نفت برنت روز جمعه یک درصد افزایش یابد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش حجم ذخایر نفت خام این کشور، با کاهش همراه بود.

    روز جمعه به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا، نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت، در ساعات اولیه دیروز معاملات کم حجمی را سپری کردند. اما یک ساعت مانده به زمان پایان معاملات، هر دو شاخص نفتی شاهد رشد قیمت بودند که نفت خام آمریکا قبل از پایان معاملات باز هم افت کرد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز تا رقم 45 دلار و 50 سنت بالا رفت، اما در پایان معاملات با 48 سنت افزایش به 44 دلار و 66 سنت رسید.

    معاملات نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر روز جمعه با 15 سنت کاهش در رقم 40 دلار و 39 سنت منقضی شد. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه در پایان معاملات دیروز 18 سنت کاهش داشت و به 41 دلار و 90 سنت رسید.

    جین مک گیلیان، تحلیلگر ارشد موسسه تردیشن انرژی در استمفورد آمریکا گفت: «به رغم تلاش های معدودی که روز جمعه صورت گرفت، نفت خام آمریکا نتوانست به زیر 40 دلار برسد و احتمالا همین عامل موجب شد تا قیمت ها قبل از انقضای مهلت قراردادها اندکی ترمیم شود.»

    قیمت نفت برنت در این هفته با 2 درصد معادل حدود یک دلار رشد همراه بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز تقریبا یک درصد رشد داشت.

    موسسه خدمات نفتی بیکر هاگز روز جمعه گزارش داد، شرکت های انرژی آمریکا برای یازدهمین بار در طی 12 هفته گذشته، تعداد سکوهای حفاری را کاهش داده و کل تعداد سکوها را به 564 عدد رسانده اند که این رقم یک سوم 1574 سکویی است که سال قبل همین موقع در حال فعالیت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها