عصر خودرو

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی :

سهم ساخت داخل در قرارداد «یونیت» حداقل ۳۰ درصد است

عصر بازار- معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: سهم ساخت داخل در قرارداد احداث نیروگاه توسط شرکت «یونیت» ترکیه، حداقل ۳۰ درصد تعیین شده است.

سهم ساخت داخل در قرارداد «یونیت» حداقل ۳۰ درصد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «حمیدرضا عظیمی» ، افزود: زمانی که در شورای اقتصاد مصوبات سرمایه گذاری را اخذ می کنیم، همه موارد از جمله سهم ساخت داخل مطرح می شود.
    قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه برای احداث 2 هزار و 80 مگاوات نیروگاه در ساوه و زاهدان است که احداث این نیروگاه ها موجب افزایش راندمان نیروگاه های کشور می شود.
    معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در مورد آخرین وضعیت این قرارداد نیز گفت: همه مصوبات قانونی برای سرمایه گذاری شرکت یونیت اخذ شده و قرارداد هم مبادله شده است؛ آخرین مرحله برای آغاز این قرارداد، «صدور ضمانت» از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
    عظیمی با بیان اینکه به محض صدور این ضمانتنامه، فعالیت های اجرایی توسط شرکت یونیت آغاز می شود، گفت: در سایر وزارتخانه ها چنین ضمانت نامه هایی از طرف دولت صادر شده است اما صدور این ضمانت نامه ها برای پروژه های وزارت نیرو به تازگی آغاز شده است.
    وی گفت: در پروژه احداث 2 هزار و 80 مگاوات نیروگاه توسط شرکت یونیت، ما به عنوان وزارت نیرو کارهایمان را انجام داده ایم و مستندات به وزارت اقتصاد ارسال شده است. بعد از اینکه ضمانت نامه صادر شود، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
    معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه این قرارداد به صورت سرمایه گذاری است، گفت: منابع لازم برای اجرای پروژه توسط شرکت یونیت از خارج از کشور وارد می شود و مانند سایر قراردادها با سرمایه گذاران که به تایید شورای اقتصاد می رسد، با یونیت قرارداد خرید تضمینی برق داریم.
    در عین حال که همکاری با شرکت هایی از کشورهای روسیه، ترکیه و چین در زمینه پروژه های نیروگاهی، به مرحله مبادله قرارداد و آغاز عملیات اجرایی منتهی شده است؛ مذاکره با شرکت هایی از کره جنوبی، چین و ژاپن برای سرمایه گذاری در طرح های نیروگاهی ایران ادامه دارد.
    در این بین می توان به امضای موافقتنامه بهره مندی دو نیروگاه حرارتی شهید مفتح و شهید رجایی از تسهیلات آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و اعطای خط اعتباری ژاپنی ها برای افزایش راندمان نیروگاه ری اشاره کرد.

    برچسب ها